کاهش چربی بدون رژیم کم کربوهیدرات یا ناشتایی متناوب: تغذیه


من برخی از متخصصان بهداشت مانند دکتر جیسون فونگ را دیده ام که ادعا می کنند از دست دادن چربی تنها زمانی اتفاق می افتد که ذخایر گلیکوژن عضلات تا حد زیادی کاهش یافته و سطح انسولین بسیار پایین است ، مانند بعد از گرسنگی.

اما بسیاری از بدنسازان و افراد آموزش دیده از رژیم غذایی کم کربوهیدرات پیروی نمی کنند و از ناشتایی دوره ای پیروی نمی کنند (برعکس – هر 3-4 ساعت وعده های کوچکی می خورند). من تصور می کنم که سطح گلیکوژن عضلانی آنها بسیار بالا و سطح انسولین آنها متوسط ​​است.

با این حال ، این افراد در صورت مصرف پروتئین کافی در رژیم غذایی ، ورزش و حفظ کمبود کالری همچنان قادر به چربی سوزی هستند.

به نظر می رسد این امر با این توصیه که گرسنگی و / یا کربوهیدرات کم تنها راه چربی سوزی است ، در تناقض است. بنابراین س myال من از سردبیران این است که چه چیزی در واقع چربی سوزی را کنترل می کند و چه زمانی گلیکوژن عضله برای انرژی سوزانده می شود. من تردیدی ندارم که انسولین پایین به تغییر تعادل و افزایش میزان چربی سوزانده شده کمک می کند ، اما بدیهی است که بسیاری از افراد حتی در رژیم های حاوی کربوهیدرات با موفقیت چربی خود را از دست می دهند. پس چه چیزی می دهد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *