کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان


چربی شکم را با پنج ماده مغذی کاهش دهید

برخی از غذاها و مواد مغذی چربی ly را که بخشی منظم از رژیم مدیترانه ای است ، هدف قرار می دهند. در ادامه این مقاله ، از سایت دکتر رضا عطیمی ، متخصص تغذیه در اصفهان ، با پنج ماده غذایی که مصرف منظم آنها می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند ، بیشتر آشنا می شویم.

1. آووکادو

آووکادو سرشار از مواد مغذی است و منبع خوبی از انواع مواد معدنی از جمله چربی های سالم ، فیبر ، آنتی اکسیدان ها ، ویتامین ها و پتاسیم است. این ماده معدنی از عملکرد قلب پشتیبانی می کند و همچنین به عنوان یک ادرار آور عمل می کند. در تنظیم فشار خون طبیعی نقش دارد.

یک مطالعه جدید نشان داده است که آووکادو همچنین می تواند به کاهش چربی شکم کمک کند. در این مطالعه ، 111 بزرگسال وجود داشت که به طور تصادفی به دو گروه تقسیم شدند. یک گروه آووکادوی تازه را به عنوان بخشی از رژیم غذایی روزانه خود دریافت کردند ، در حالی که گروه دیگر بدون خوردن آووکادو به همان میزان کالری دریافت کردند. سه ماه بعد ، افرادی که آووکادو می خوردند ، کاهش چربی احشایی را تجربه کردند ، که در گروه دیگر مشاهده نشد.

حتی اگر هر روز یک آووکادو کامل نخورید ، این میوه را در رژیم غذایی خود بگنجانید و تا آنجا که ممکن است مصرف کنید ، یک استراتژی هوشمندانه برای محافظت از سلامتی شما است.

2. مغز خوراکی

آجیل خوراکی بخشی جدایی ناپذیر از رژیم مدیترانه ای است که چربی های سالم را با طیف وسیعی از پروتئین های گیاهی ، آنتی اکسیدان ها ، فیبر و ویتامین ها و مواد معدنی تامین می کند. در میان آنها ، مواد مغذی زیادی وجود دارد که ممکن است بزرگسالان از آن ها کم باشند ، از جمله منیزیم ، که از سلامت روان و خواب خوب پشتیبانی می کند.

مشخص شده است که بزرگسالانی که به طور منظم حداقل یک چهارم اونس (7 گرم) آجیل از جمله بادام ، آجیل برزیلی ، بادام زمینی ، فندق ، آجیل ماکادامیا ، گردو ، پسته و گردو مصرف می کنند دارای شاخص توده بدنی هستند. فشار کمتر از افرادی است که از این غذاها استفاده نمی کنند. آنها همچنین دارای اندازه کمر کوچک هستند که نشانگر جمع آوری چربی شکم است.

اگر به مواد حساسیت زا حساسیت ندارید ، آنها را در رژیم غذایی روزانه خود قرار دهید یا آنها را به عنوان میان وعده بخورید.

3. خیر

عدس را می توان یکی از غذاهای فوق العاده ای دانست که بسیاری از ما به طور کلی از آن غافل می شویم. عدس نه تنها به طور طبیعی فاقد گلوتن است ، بلکه یک جایگزین مقرون به صرفه ، همه کاره ، سازگار با محیط زیست ، رضایت بخش و بسیار مغذی است. عدس سرشار از پروتئین های گیاهی ، مواد معدنی ، ویتامین ها ، آنتی اکسیدان ها و فیبر است.

نتایج یک مطالعه که چربی شکم بزرگسالان را برای بیش از پنج سال ردیابی کرد. نشان داده شد که هر 10 گرم افزایش مصرف فیبر محلول ، تجمع چربی احشایی را 3.7 reduced کاهش می دهد. یک وعده عدس پخته حاوی 14 گرم فیبر است که حدود نیمی از آن فیبر محلول است که به تنظیم حرکات روده و کاهش کلسترول کمک می کند.

کاهش چربی شکم با پنج ماده مغذی متخصص تغذیه اصفهان

4. غلات کامل

محبوبیت روزافزون رژیم های کتو و پالئو باعث شده است بسیاری از مردم از مصرف غلات اجتناب کنند. اما غلات کامل می توانند مزایای سلامتی مختلفی از جمله کاهش چربی شکم را ارائه دهند. مطالعه ای روی بیش از 2800 شرکت کننده نشان داد که خوردن غلات کامل با کاهش چربی پوست و احشایی مرتبط است ، در حالی که غلات خالص مانند نان ، برنج و ماکارونی سفید با افزایش چربی شکم ارتباط دارند.

به جای اجتناب از غلات سبوس دار ، به این فکر کنید که از غلات سبوس دار متوسط ​​با توجه به نیازهای انرژی خود در حد اعتدال استفاده کنید ، این بدان معناست که در مواقعی که فعالیت کمتری دارید ، وعده های غذایی کوچکتر بخورید و در زمان فعالیت بیشتر ، وعده های غذایی بزرگتر بخورید. گزینه های خوب شامل جو دوسر ، کینوا و برنج قهوه ای است.

5. ماهی قزل آلا وحشی

ویتامین D به ویژه برای برخی از عملکردهای بدن از جمله ایمنی ، تنظیم چگالی مواد معدنی استخوان و سلامت روان مهم است. مطالعات نشان داده است که سطوح پایین ویتامین D با کل چربی بدن و چربی احشایی در زنان و چربی احشایی در مردان ارتباط دارد.

ماهی آزاد وحشی یکی از بهترین منابع ویتامین D است. یک وعده چهار اونسی (113 گرم) از این ماهی می تواند 80 درصد ارزش روزانه ویتامین D را تأمین کند. می توانید ماهی قزل آلا را به روش های مختلف به رژیم غذایی خود اضافه کنید.

اگر ماهی نمی خورید یا ماهی قزل آلا ماهی مورد علاقه شما نیست ، غذاهای غنی از ویتامین D مانند مقداری شیر گیاهی یا مکمل های این ویتامین را که روزانه 800 تا 1000 واحد بین المللی تأمین می کند ، بخورید.


دکتر. رضا می تواند با تامین تغذیه اولیه و میزان غذا و تأمین مواد مغذی نقش مهمی در دستیابی به سلامت جسمی و روحی ایفا کند.

دکتر متخصص تغذیه و رژیم درمانی در اصفهان ، دکتر


دکتر رضا اطمینانانی

متخصص تغذیه اصفهان


مطالب پیشنهادی:

6 راه برای دریافت امگا 3

گوشت بخورید یا نخورید

بوی بد دهان را با غذا از بین ببرید

لاغری نامناسب و پوکی استخوان



دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *