گیاهان برتر برای آماده سازی غذای خام شما

ریحان

برای ذخیره سازی: برای مدت کوتاهی در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود. طعم خوب با/در: با طعم شیرین، قوی و تند شبیه میخک، به خصوص با گوجه فرنگی خوب است. همچنین با برگ شیسو، جعفری، رزماری، پونه کوهی، آویشن، مریم گلی و زعفران به خوبی جفت می شود. پستو، پاستا، پیتزا، کاپرز، لیموناد، چاشنی، سالاد، شربت، روغن، شیفوناد برای سوپ درست قبل از سرو. ارزش غذایی: ویتامین A، ویتامین C، کلسیم، آهن

پیازچه

برای ذخیره سازی: در ظرف دربسته در یخچال قرار دهید. طعم خوب با/در: سالاد، پنیر آجیلی، دیپ، سبزی “کره”، روغن، برای بستن “کیف گدا”، تزئین کنید. ارزش غذایی: ویتامین A، ویتامین C

CILANTRO

برای ذخیره سازی: بسته بندی شده در حوله کاغذی در یک کیسه پلاستیکی، یا انتهای ساقه را در یک لیوان پر از آب در یخچال قرار دهید. برگها را با پژمرده شدن یا تغییر رنگ جدا کنید. تا زمانی که برای استفاده آماده نشده اید، ریشه ها را جدا نکنید یا آن را نشویید. طعم خوب با/در: سالاد، گواکامول، اسموتی، چاشنی، روغن، چاتنی تازه، سالسا، لذیذ، کاری. به خوبی با نعنا و زیره تازه جفت می شود. ارزش غذایی: ویتامین A، ویتامین C؛ فلزات سنگین ذخیره شده در بدن را حذف می کند

مرزنجوش

برای ذخیره سازی: قابل نگهداری در کیسه پلاستیکی در یخچال. طعم خوب با/در: چای، سالاد، چاشنی، غذاهای ایتالیایی و یونانی، سوپ، پاستا، پیتزا، سس بر پایه گوجه فرنگی، وینیگرت. ارزش غذایی: ویتامین A، ویتامین C، کلسیم، آهن

نعناع

برای ذخیره سازی: باید در کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری شود. طعم خوب با/در: چای، ماست، دیپ، رایتا، چاشنی، سالاد، دسر. به خوبی با جعفری، گشنیز، فلفل قرمز، هل، ریحان جفت می شود. ارزش غذایی: ویتامین A، ویتامین C، کلسیم، آهن

پونه کوهی

برای ذخیره سازی: قابل نگهداری در کیسه پلاستیکی در یخچال. طعم خوب با/در: چای، سالاد، چاشنی، غذاهای ایتالیایی و یونانی، سوپ، پاستا، پیتزا، سس بر پایه گوجه فرنگی، وینیگرت. ارزش غذایی: ویتامین A، ویتامین C، کلسیم، آهن

جعفری

برای ذخیره سازی: در یک کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید یا روی آن آب بپاشید و در دستمال کاغذی بپیچید. برای حداکثر طراوت، انتهای بریده شده را در آب سرد قرار دهید. طعم خوب با/در: سالاد، اسموتی، چاشنی، ماست، پنیر آجیلی، گرمولادا. ارزش غذایی: ویتامین A، ویتامین C، کلسیم، آهن

رزماری

برای ذخیره سازی: شاخه های تازه را برای چند روز در یک کیسه پلاستیکی در یخچال نگهداری کنید یا انتهای ساقه را در آب قرار دهید. طعم خوب با/در: روغن، سس های مبتنی بر گوجه فرنگی، پاستا، پیتزا، سبزیجات، قارچ؛ از شاخه ها می توان به عنوان سیخ برای سبزیجات استفاده کرد. ارزش غذایی: ویتامین A، ویتامین C، آهن

آویشن

برای ذخیره سازی: قابل نگهداری در کیسه پلاستیکی در یخچال. طعم خوب با/در: سس های مبتنی بر گوجه فرنگی، پیتزا، سالاد، سس، وینیگرت، گیاه “کره”، قارچ. ارزش غذایی: ویتامین A، ویتامین C، آهن

رژیم آنلاین دکتر روشن ضمیر https://rdiet.ir/ رژیم کتوژنیک دکتر روشن ضمیر