دستور تهیه میله های شیرینی شکلاتی کدو حلوایی بدون گلوتن


این میله های شیرینی شکلاتی کدو حلوایی بدون گلوتن آسان، سالم هستند و آشپزخانه شما را با رایحه ای زیبا از ادویه کدو تنبل پر می کنند. هیچ کره یا تخم مرغی در دستور غذا وجود ندارد و میله های کوکی را گیاهی و بدون لبنیات نگه می دارد. آنها همچنین دسته ای کوچک و بدون آجیل هستند که با آرد گندم سیاه تهیه می شوند.

نکته جالب در مورد این میله های کوکی کدو تنبل آسان این است که نیازی به صرف زمان برای چرخاندن مخلوط به صورت توپ های جداگانه ندارید. فقط آن را در قالب نان بپزید، سپس دال را به قسمت های جداگانه برش دهید. اگر می خواهید چیزی سریع و سالم برای هالووین تهیه کنید عالی است.

تکه های کوکی شکلاتی کدو حلوایی
شکلات کدو تنبل سالم

میله کوکی کدو تنبل سالم

این کوکی‌های شکلاتی کدو حلوایی که با مواد فرآوری‌شده کمتر ساخته شده‌اند، جایگزین سالم‌تری برای کوکی‌ها و میله‌های معمولی هستند. از آرد گندم سیاه به جای آرد همه منظوره و روغن نارگیل به جای کره تهیه شده است، می توان آنها را در رژیم غذایی بدون گلوتن، بدون لبنیات یا وگان میل کرد. به علاوه پوره کدو تنبل به عنوان یک سبزی پنهان به حساب می آید که همیشه یک امتیاز است.

مواد لازم برای تکه های کوکی شکلاتی کدو حلوایی
پوره کدو تنبل، شکر نارگیل، روغن نارگیل، آرد گندم سیاه، ادویه پای کدو تنبل، شکلات تلخ، بکینگ پودر و نمک دریا

برای پایین نگه داشتن محتوای شکر، من از شکلات تلخ کاکائویی حداقل 70 درصد برای قطعه شکلات استفاده می کنم. من یک میله می خرم و با یک چاقوی تیز آن را تکه تکه می کنم. با این حال، در صورت تمایل می توانید از چیپس های شکلات معمولی یا حتی انواع بدون شکر استفاده کنید.

طرز تهیه پوره کدو حلوایی خانگی

در این دستور می توانید از پوره کدو حلوایی کنسرو شده یا خانگی استفاده کنید. من معمولاً پوره خودم را درست می کنم تا فوق العاده تازه باشد. پوره کنسرو شده نیز در برخی کشورها به سختی پیدا می شود.

در واقع درست کردن پوره کدو تنبل در خانه بسیار آسان است. روشی که من استفاده می کنم تضمین می کند که پوره شما غلیظ است و آبکی نیست. پست من را در مورد طرز تهیه پوره کدو تنبل برای دستور العمل های پخت برای راهنمای گام به گام بررسی کنید.

مواد لازم برای میله های شیرینی شکلاتی کدو حلوایی بدون گلوتن

پوره کدو تنبل: در این دستور می توانید از کنسرو یا خانگی استفاده کنید. اگر از کنسرو استفاده می کنید، مطمئن شوید که پوره است و نه پر کردن پای کدو حلوایی. فیلینگ پای کدو حلوایی طعم و شکر اضافه کرده است، در حالی که پوره فقط با کدو حلوایی یا کدو حلوایی درست می شود.

روغن نارگیل: این دستور غذا از روغن نارگیل ذوب شده به جای کره استفاده می کند تا آن را بدون لبنیات و وگان نگه دارد. با این حال، در صورت تمایل باید بتوانید از کره ذوب شده به عنوان جایگزین استفاده کنید.

میله کوکی کدو تنبل بدون گلوتن
کوکی‌های کدو تنبل بدون گلوتن، بدون لبنیات، بدون آجیل و وگان هستند.

شکر نارگیل: من عاشق طعم تافی مانند شکر نارگیل هستم. همچنین کمتر از شکر معمولی فرآوری شده است. با این حال، در صورت تمایل می توانید به جای آن از شکر قهوه ای استفاده کنید.

آرد گندم سیاه: برای اینکه کلوچه های کدو حلوایی فاقد گلوتن باشند، من از آرد گندم سیاه در دستور غذا استفاده می کنم. اگر با گلوتن موافق هستید، آرد همه منظوره باید به عنوان یک جایگزین عمل کند.

ادویه پای کدو تنبل: می توانید از ادویه پای کدو حلوایی از قبل مخلوط شده استفاده کنید یا به سادگی ترکیب خود را از دارچین، زنجبیل، فلفل دلمه ای، جوز هندی و میخک درست کنید. من مقادیری را برای درست کردن ترکیب خود در نت های دستور زیر ذکر کرده ام.

پودر خمیرمایه: بیکینگ پودر به میله های کوکی ها کمی بلند می شود.

نمک دریا: افزودن مقداری نمک دریا به مخلوط طعم ها را افزایش می دهد. من هرگز آن را در دستور العمل های پخت نادیده می گیرم.

شکلات تلخ: از آنجایی که اینها میله های کوکی کدو تنبل شکلاتی هستند. من دوست دارم یک تخته شکلات تلخ را تکه تکه کنم. اما در صورت تمایل می توانید از شکلات چیپسی استفاده کنید.

دستور العمل های کدو تنبل سالم بیشتر

این نان کدو حلوایی بدون لبنیات بدون گلوتن دارای ادویه شیرین، مرطوب است و لعاب افرای خوشمزه ای دارد.

برای جایگزینی نان سالم، این قرص کدو حلوایی آسان را می توان با چاشنی های شیرین یا خوش طعم میل کرد.

اگر پوره کدو حلوایی باقی مانده است، می توانید این پنکیک کدو تنبل را درست کنید که به جای آرد گندم از آرد جو دوسر استفاده می شود.

می توانید ایده های پخت سالم بیشتری را در صفحه دستور پخت بیابید.

دستور تهیه میله های شیرینی شکلاتی کدو حلوایی بدون گلوتن

https://www.youtube.com/watch?v=kQZL3VpFjU4

خدمت
8 میله

زمان آماده سازی
5 دقیقه

زمان پخت
25 دقیقه

عناصر

  • 1/3 فنجان / 86 گرم پوره کدو تنبل (به یادداشت 1 مراجعه کنید)
  • 1/4 فنجان / 60 میلی لیتر / 54 گرم روغن نارگیل، ذوب شده
  • 1/3 فنجان / 63 گرم شکر نارگیل
  • 3/4 فنجان / 90 گرم آرد گندم سیاه (نکته 2 را ببینید)
  • 1 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • 3/4 قاشق چایخوری ادویه پای کدو تنبل (برای جایگزینی به یادداشت 3 مراجعه کنید)
  • 1/8 قاشق چایخوری نمک دریایی خوب
  • 1/4 فنجان / 45 گرم شکلات تلخ خرد شده

روش

  • 1

    فر خود را با دمای 160 درجه سانتیگراد / 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه فارنهایت گرم کنید و یک قالب نان به ابعاد 4 × 8 اینچ / 10 × 20 سانتی متر را با کاغذ پخت بپوشانید.

  • 2

    پوره کدو تنبل، روغن نارگیل ذوب شده و شکر نارگیل را در یک کاسه بزنید تا خوب ترکیب شوند (به تبصره 4 مراجعه کنید). بقیه مواد را به جز شکلات اضافه کنید و هم بزنید تا مخلوط شوند.

  • 3

    مخلوط را با انگشتان یا پشت قاشق در قالب نان آستر شده فشار دهید و آن را به طور یکنواخت پخش کنید. روی شکلات خرد شده بپاشید و داخل مخلوط فشار دهید.

  • 4

    در فر از قبل گرم شده به مدت 18 تا 25 دقیقه یا تا زمانی که روی آن سفت شود و لبه ها شروع به قهوه ای شدن کنند بپزید. قبل از برش دادن به قفسه سیمی منتقل کنید تا خنک شود.

یادداشت

1. پوره کدو حلوایی – می توانید از پوره کدو حلوایی کنسرو شده یا خانگی استفاده کنید. اگر کنسرو ندارید، دستور تهیه پوره کدو حلوایی خانگی را ببینید. این همان چیزی است که من استفاده می‌کنم، و شما می‌توانید باقی مانده‌های آن را برای دستور پخت‌های بعدی فریز کنید.

2. آرد – من به شدت توصیه می کنم آرد گندم سیاه خود را بر حسب گرم وزن کنید تا بهترین نتیجه را بدست آورید. این به این دلیل است که اندازه‌گیری فنجان هنگام اندازه‌گیری آرد به‌طور مشهور غیرقابل اعتماد است.

3. ادویه پای کدو تنبل – اگر مخلوط ادویه پای کدو حلوایی از قبل آماده نکرده اید، می توانید به جای آن از این استفاده کنید:
1/4 قاشق چایخوری دارچین
1/4 قاشق چایخوری زنجبیل
فلفل دلمه ای 1/8 قاشق چایخوری
1/16 قاشق چایخوری جوز هندی
1/16 قاشق چایخوری میخک

4. روغن نارگیل گلوله دار – اگر پوره کدو تنبل شما از یخچال سرد است، ممکن است روغن نارگیل ذوب شده جمع شود و توده تشکیل دهد. اگر این اتفاق افتاد، کاسه همزن خود را در یک اینچ یا بیشتر آب داغ قرار دهید تا مخلوط بدون خیس شدن گرم شود و به هم زدن ادامه دهید تا توده ها ذوب شوند. شما می توانید در وهله اول با اجازه دادن به روغن نارگیل خود برای گرم شدن کاملاً گرم در هنگام ذوب کردن آن، یا با اجازه دادن به پوره کدو تنبل قبل از مخلوط کردن به دمای اتاق، از ایجاد توده جلوگیری کنید.

5. ساخت یک دسته بزرگتر – برای درست کردن 16 میله، به سادگی دستور را دوبرابر کرده و در قالب یا ظرف کیک مربعی به ابعاد 8 × 8 اینچ / 20 × 20 سانتی متر بپزید. زمان پخت هنوز باید 18 تا 25 دقیقه باشد.

6. ذخیره سازی – از آنجایی که در این کوکی‌ها کدو حلوایی وجود دارد و مواد نگهدارنده اضافه نمی‌شود، باقیمانده‌ها را در ظرف دربسته در یخچال نگهداری می‌کنم. بافت وقتی سرد می شود کمی خشک می شود، بنابراین من دوست دارم قبل از لذت بردن آنها را به دمای اتاق برسانم.

ارزش غذایی

اندازه سرو: 1 بار
انرژی: 164 کالری / 685 کیلوژول
پروتئین: 2 گرم
چربی کل: 9.4 گرم
چربی اشباع شده: 6.9 گرم
کربوهیدرات کل: 18.9 گرم
شکر: 8.4 گرم
فیبر رژیمی: 2.2 گرم
سدیم: 101 میلی گرم
پتاسیم: 33 میلی گرم