سم زدایی روزانه شما – 6 راه ساده برای سم زدایی روزانه! – تالار کزیا


من عاشق سم زدایی خوب هستم. بنابراین من این کار را 24/7 انجام می دهم – هاها!

خوب کبد، کلیه ها، پوست، تنفس و ادرار و مدفوع من 24 ساعته در حال سم زدایی هستند، اما این بدان معنا نیست که ما باید از این سیستم استفاده و سوء استفاده کنیم. ما باید از مسیرهای سم زدایی طبیعی خود حمایت کنیم.

خوشبختانه کارهای ساده ای وجود دارد که می توانید هر روز برای کمک به سم زدایی بدن خود انجام دهید. ما اغلب به سم زدایی به عنوان یک رژیم غذایی افراطی فکر می کنیم (مانند خوردن کلم به مدت یک ماه!) با این حال چند کار ساده وجود دارد که امروز می توانید برای حمایت از فرآیند سم زدایی طبیعی بدن خود انجام دهید.

برای مدت طولانی، من واکنش شدیدی به کلمه “سم زدایی” داشتم، زیرا این کلمه شبیه یک رژیم غذایی شدید مد روز به نظر می رسید. با این حال سم زدایی کاری است که بدن شما انجام می دهد همیشه، به همین دلیل زنده ای اندام هایی وجود دارند که وظیفه اصلی آنها کمک به دفع سموم از بدن است.

برای سم زدایی نیازی به خرید چیزی ندارید، وظیفه ما پشتیبانی از مسیرها و سیستم های سم زدایی طبیعی است که از قبل در بدن وجود دارد. وظیفه ما این نیست که شما را در سم زدایی قرار دهیم، بلکه بهینه سازی روشی که بدن شما با سموم برخورد می کند (اگرچه به نظر من تعیین دوره زمانی که به انجام سم زدایی عمیق اختصاص داده می شود کمک می کند، معمولا x4 در سال برای هماهنگی با فصول). کبد، پوست شما (تعریقادرار و مدفوع همه سیستم‌هایی هستند که بدن شما برای دفع سموم بدن استفاده می‌کند و کارهای خاصی وجود دارد که می‌توانیم برای حمایت از آنها انجام دهیم تا بتوانید انرژی خود را بازگردانید و احساس شگفت‌انگیزی داشته باشید.

مراحل سم زدایی:

کبد شما دو مرحله سم زدایی دارد.

  • مرحله اول جایی است که بدن شما سموم خود را می گیرد و آنها را به چیزی تبدیل می کند که بدن شما می تواند دفع کند. اغلب (اما نه همیشه) این امر منجر به مضرتر شدن آنها می شود.
  • مرحله دوم در واقع در مورد خارج کردن آن سموم تبدیل شده از بدن در اسرع وقت است (مثل، ادرار کردن، عرق کردن). با این حال، در بسیاری از ما، این مسیرها می توانند به دلیل ژنتیک، کمبود مواد مغذی، رژیم غذایی نامناسب، استرس و غیره مانع شوند.

اما – huzzah – ما می توانیم این مسیرهای سم زدایی را با رژیم غذایی، مکمل یا شیوه زندگی حمایت کنیم. آره!!

چرا زحمت؟ آیا نیاز به سم زدایی داریم؟

بله و همچنین خیر.

شما در حال سم زدایی هستید، سوال این است که چقدر خوب این کار را انجام می دهید و اگر بهینه سازی کنیم احساس بهتری خواهید داشت؟ (شاید)

مسیرهای سم زدایی سالم برای موارد زیر ضروری است:

  • دوره های سالم بدون درد
  • آندومتریوز و سایر مشکلات رحم
  • خلق و خو و سلامت روان
  • برای مشکلات روده
  • عفونت های مکرر برفک و مخمر را متوقف کنید
  • حمایت از سیستم ایمنی
  • برای داشتن پوستی سالم و درخشان
  • برای از بین بردن مه مغزی

در زندگی‌های پر استرس، پر از دود و مدرن‌مان، ما در تمام مدتی که در مبلمان، پرکننده‌های دندان، آب، غذا، جو، داروها و سموم مدرن استرس وجود دارند، با سموم مختلفی روبرو هستیم.

فلزات سنگین، قالب، VOC، پلاستیک، هورمون‌های موجود در آب و انگل‌ها، همه مسائلی هستند که من با مشتریانم روی آنها کار می‌کنم.

سم زدایی ضروری است اما نیازی نیست که افراطی یا بیش از حد عجیب و غریب باشد.

در اینجا بهترین راه های مورد علاقه و آسان من برای حمایت از کبد من است

در بیداری با لیمو آب کنید

سیترونلا موجود در لیمو در حمایت از مسیرهای سم زدایی کبد بسیار عالی است. کبد شما در هنگام خواب بسیار سخت کار می کند تا بدن را از شر سموم دفع کند، بنابراین وقتی از خواب بیدار می شوید بدن شما آماده است تا از شر این سموم خلاص شود.از طریق ادرار کردن و مدفوع) و دوباره شروع به خوردن کنید. لیمو به اضافه آب زیاد به فعال کردن سیستم گوارشی، فعال کردن کاسه ها و کبد کمک می کند و آب به دفع تمام سمومی که کبد شما در هنگام خواب تبدیل می کند، کمک می کند. من ابتدا آب نصف لیموترش را در یک پیمانه آب می خورم و اگر بقیه رژیم غذایی شما سالم باشد، هیچ مشکلی برای دندان های شما ایجاد نمی کند.

>> عمل – پس از بیدار شدن 300-1000 میلی لیتر آب با آب 1/2 لیمو بنوشید. (یا اگر لیمو مشکل دارد یک چای گزنه یا زنجبیل بزرگ بنوشید)

جنبش

این نیازی به ورزش کردن یا ورزش سخت نیست. سیستم لنفاوی شما (این حرکت لنفاوی بخش مهمی از سیستم ایمنی است) بخش مهمی از سم زدایی است و نحوه گردش آن از طریق حرکت است زیرا سیستم پمپاژی مانند خون شما ندارد. بنابراین راه رفتن، پریدن روی ترامپولین و کشش همگی به حرکت لنف در بدن کمک می کنند.

>> اکشن – پیاده روی، پرش، رقصیدن، شنا کردن، دویدن یا پرش به روشی روزانه به مدت 10 دقیقه

نوشیدن چای

نوشیدن 2 تا 3 فنجان چای گیاهی ارگانیک در روز یک راه فوق العاده ساده دیگر برای حمایت از مسیرهای سم زدایی است. دمنوش های فوق العاده سم زدایی مورد علاقه من عبارتند از:

– گزنه
– زنجبیل
– قاصدک

واقعاً هر ترکیب گیاهی ارگانیک جواب می دهد، و در حالت ایده آل، از یک مارک دارویی چای مانند Pukka یا Heath & Heather استفاده کنید و چای کیسه ای را بگذارید تا خورش شود. یا یک گیاه‌پزشک محلی پیدا کنید که ممکن است رشد کند و ترکیبات خود را ایجاد کند.

>> اقدام – روزانه 2 تا 3 فنجان چای گیاهی ارگانیک بنوشید

سبزیجات

سبزیجات برای کبد، روده و سم زدایی ضروری هستند.

پیاز، چغندر، کلم بروکلی، کلم، گل کلم، جوانه کلم بروکلی، پاک چوی، کلم پیچ، سیر، پیازچه، تره فرنگی، تربچه، و سیر چند نمونه هستند – اما همه کمربندهای ایمنی شگفت انگیز هستند.

حتی اضافه کردن یک هویج اضافی در روز واقعا می تواند کمک کند!

توصیه می کنم اینها را روزانه بخورید. هدف ما این است که روزانه بیش از 5 وعده سبزیجات داشته باشیم و یک راه عالی برای افزایش مقدار سبزیجاتی که در روز می خورید این است که آنها را در اسموتی بریزید. من اغلب یک اسموتی کاربردی درست می کنم که آنقدرها هم خوشمزه نیست، اما با آن مانند یک مولتی ویتامین یا دارو رفتار می کنم و فقط تا جایی که می توانم آن را می ریزم.

دستور تهیه اسموتی کاربردی اصلی:

  • 1/4 چوب خیار
  • یک تکه چغندر خام
  • x1 چوب کرفس
  • یک مشت کاهو/اسفناج
  • x1 گل کلم منجمد
  • آب 1/2 لیمو و برش های پوست لیمو (به اندازه انگشت صورتی)
  • 300 میلی لیتر آب
  • 1-2 قاشق غذاخوری دانه چیا – اختیاری
    مخلوط کردن.
    بنوشید.

ایده های دیگر خرید سوپ با کیفیت از قبل آماده شده، قرار دادن مواد خام خرد شده در یخچال، اسموتی روزانه با میوه و سبزیجات است (اگر می خواهید اسموتی خوشمزه ای داشته باشید، پس به چالش اسموتی سبز من بروید!)

> اقدام – هر روز 1 قسمت دیگر سبزیجات اضافه کنید … حتی اگر فقط یک هویج یا چوب کرفس باشد!

پروتئین

اکثر مردم می دانند که خوردن میوه و سبزیجات بیشتر به کبد و سلامتی کمک می کند، اما پروتئین؟

اسیدهای آمینه برای مسیرهای سم زدایی ما حیاتی هستند و اسیدهای آمینه از پروتئین می آیند (و بدن نیز مقداری تولید می کند). بنابراین بله، شما به سبزیجات روزانه نیاز دارید، اما به منابع باکیفیت پروتئین نیز نیاز دارید.

این می تواند به سادگی خوردن پروتئین با هر وعده غذایی باشد. بهترین منابع تخم مرغ (به ویژه زرده تخم مرغ)، ماهی روغنی و گوشت فرآوری نشده یا تمپه یا توفو ارگانیک هستند. من شخصاً روزانه کلاژن مصرف می کنم و مطمئن می شوم که با هر وعده غذایی پروتئین مصرف می کنم تا از خلق و خوی، وزن و مدیریت انسولین خود حمایت کنم.

>> عمل – با هر وعده غذایی پروتئین بخورید.

حمام نمک اپسوم

من عاشق این عادت هستم! این بسیار قدرتمند است و به همه مشتریانم می گویم این کار را انجام دهند.

ساده، کم هزینه و بسیار موثر.

افزودن نمک اپسوم – آکا سولفات منیزیم – به حمام های داغ می تواند به موارد زیر کمک کند:

  • تعادل هورمون ها – به حمایت از مسیرهای سم زدایی سولفاته کمک می کند که در متعادل کردن هورمون های آندروژن مانند تستوسترون نقش دارد.
  • کیفیت خواب – برای بسیاری از زنان افزایش دمای مرکزی قبل از خواب می تواند به عمیق تر شدن خواب آنها کمک کند همچنین منیزیم جذب شده از طریق پوست می تواند از این امر پشتیبانی کند.
  • منیزیم – برای انرژی، خواب، هورمون ها و خیلی بیشتر ضروری است
  • تنظیم سیستم عصبی – حمام های گرم تأثیر بسیار شفابخش، آرامش بخش و تنظیم کننده ای بر روی مغز و سیستم عصبی شما دارد … به این معنی که استرس در حمام سخت است!
  • سم زدایی – یک حمام داغ که باعث تعریق شما می شود می تواند تاثیر درمانی مشابهی مانند سونا داشته باشد. بنابراین اگر برای شما بی خطر است، یک حمام داغ داشته باشید که باعث می شود عرق کنید و آرام شوید و کمی آب بنوشید!
    توجه داشته باشید که اگر پوست شما شکسته است مانند اگزما، این کار توصیه نمی شود، زیرا ممکن است پوست شما را نیش بزند.

>> اقدام – هفته ای 1 تا 5 حمام نمک اپسوم با 1 تا 3 فنجان نمک مصرف کنید (با x1 فنجان شروع کنید و مقدار آن را افزایش دهید)

این 6 چیز فوق العاده ساده است که به مرور زمان می توانید به عادات و زندگی روزمره خود بیافزایید و این برای سلامتی شما معجزه می کند.

برای پوست شما، برای هورمون های شما، باروری، انرژی و خیلی چیزهای دیگر.

حمایت سم زدایی بیشتری می خواهید؟
پس چرا چالش 10 روزه اسموتی سبز من را کامل نکنم – راهی ملایم اما موثر برای سم زدایی و زدن دکمه تنظیم مجدد که بیش از 100 نفر انجام داده اند!





منبع