چرا باید به اندازه سلامت جسمانی بر سلامت روان تمرکز کنید؟


احتمالاً قبلاً شنیده اید که سلامت روان به اندازه سلامت جسمانی مهم است، اما این به چه معناست؟ این احتمال وجود دارد که شما به سرعت متوجه علائم فیزیکی غیرعادی شوید، خواه گلودرد، ناراحتی معده یا بثورات ناگهانی باشد. از سوی دیگر، ممکن است مدتی طول بکشد تا متوجه شوید که سلامت روان شما در حال رنج است. نباید اینطور باشد. سلامت روان شما نیز باید مورد توجه شما قرار گیرد. اینجاست که چرا

سلامت روان با سلامت جسمانی مرتبط است

سلامت روان یک بیماری مجزا نیست که فقط بر عملکرد مغز شما تأثیر بگذارد. در واقع، ذاتاً با سلامت جسمانی شما مرتبط است. به عنوان مثال، افراد مبتلا به اضطراب و افسردگی اغلب علائم فیزیکی مانند مشکلات گوارشی و سردرد را تجربه می کنند. توجه به سلامت روان خود ضروری است تا تشخیص دهید چرا ممکن است احساس ناراحتی کنید.

برای شروع زودتر درمان

نادیده گرفتن سلامت روان شما ممکن است منجر به بدتر شدن علائم شود و به این معنی است که درمان را خیلی دیرتر شروع خواهید کرد. با توجه به سلامت روانی خود زودتر از دیرتر، می توانید درمان را سریعتر شروع کنید و به شما امکان می دهد سریعتر بهبود پیدا کنید.

توجه به این نکته مهم است که انواع مختلفی از درمان ها برای بیماری های روانی وجود دارد. برخی از آنها رایج هستند، مانند داروهای ضد افسردگی و درمان های صحبت کردن. برخی دیگر از داروهای جایگزین مانند کتامین یا روانگردان استفاده می کنند. اگر به برخی از درمان های جایگزین علاقه مند هستید، daydreammd.com اطلاعاتی در مورد دوره های درمانی دارد که به شما امکان می دهد مقدار کنترل شده ای از داروها را مصرف کنید تا به بهبودی شما کمک کند. ممکن است پیشرفتی باشد که به آن نیاز دارید.

به نفع شما عزیزان

بسیار چالش برانگیز است که ببینی کسی که دوستش داری دوران سختی را پشت سر می گذارد. با توجه به سلامت روان خود و توجه به زمانی که 100% خوب نیستید، می توانید به دنبال درمان های مورد نیاز خود باشید و عزیزانتان چندان نگران نخواهند شد. حتی ممکن است در شرایط خاص به حفظ روابط شما کمک کند.

بیماری های روانی می توانند مشکلات جدی ایجاد کنند

یک بیماری روانی می تواند ویرانگر باشد. افسردگی می تواند منجر به خلق و خوی ضعیف، آسیب رساندن به خود و حتی خودکشی شود. اختلال دوقطبی می تواند منجر به شرکت فرد در فعالیت های بسیار خطرناک مانند مصرف مواد شود. به همین دلیل بسیار مهم است که از وضعیت روانی خود آگاه باشید. اگر با سلامت روانی خود هماهنگی بیشتری داشته باشید، به احتمال زیاد در صورت نیاز به دنبال کمک خواهید بود و به نوبه خود، امیدواریم از برخی از علائم خطرناک تر جلوگیری کنید.

همه چیز را تحت تأثیر قرار می دهد

سلامت روان شما تقریباً بر همه چیز در زندگی شما تأثیر می گذارد. سلامت روان ضعیف می تواند منجر به از هم گسیختگی روابط، عملکرد بد کاری، افزایش استرس، و خیلی بیشتر. این چیزی نیست که بتوانید آن را تقسیم بندی کنید – اگر سلامت روانی شما در رنج باشد، بیش از آنچه انتظار دارید تأثیر می گذارد.

تو لیاقت شاد بودن را داری

در حالی که شاد بودن متضاد بیماری روانی نیست، اگر سلامت روان خود را مدیریت کنید، داشتن یک زندگی مثبت بسیار آسان تر است. تو شایستگیشو داری! هیچ کس دیگری نمی تواند شما را نجات دهد، بنابراین مهم است که سلامت روان خود را در ذهن داشته باشید و در صورت نیاز از خود مراقبت کنید.





منبع