چگونه برای سلامتی خوب مراقب سلامتی خود باشیم


حفظ سلامتی فراتر از آمادگی جسمانی است. بهزیستی روانی، عاطفی و اجتماعی را نیز در بر می گیرد. مراقبت از سلامت کلی شما برای یک زندگی رضایت بخش و متعادل مهم است. در اینجا چند مرحله عملی وجود دارد که به شما کمک می کند سلامتی خود را در اولویت قرار دهید و سلامت خود را حفظ کنید.

سلامت جسمانی

سلامت جسمانی پایه و اساس سلامت کلی را تشکیل می دهد. ورزش منظم، تغذیه متعادل و استراحت کافی اجزای ضروری هستند. با این حال، اگر متوجه علائم ناخوشی جسمانی یا داشتن علائم آزاردهنده شدید، باید همیشه آنها را نزد یک متخصص معاینه کنید. مرکز پزشکی در میامی.

به طور منظم تمرین کن

ورزش فقط برای حفظ وزن یا بدن مشخص نیست. این در مورد قوی نگه داشتن بدن و تیز نگه داشتن ذهن است. حداقل 150 دقیقه ورزش هوازی متوسط ​​یا 75 دقیقه فعالیت شدید در هر هفته، همراه با تمرینات قدرتی حداقل دو روز در هفته را هدف قرار دهید.

یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید

با گنجاندن میوه ها، سبزیجات، غلات کامل، پروتئین های بدون چربی و چربی های سالم در رژیم غذایی خود، بدن خود را با انواع مواد مغذی تغذیه کنید. مقدار زیادی آب بنوشید و سعی کنید مصرف غذاهای بسیار فرآوری شده، نوشیدنی های شیرین و کافئین بیش از حد را کنترل کنید.

خواب را در اولویت قرار دهید

خواب با کیفیت خوب برای سلامت جسمی و روحی شما بسیار مهم است. 7 تا 9 ساعت خواب در شب را هدف گذاری کنید و یک برنامه روتین قبل از خواب ایجاد کنید تا به بدن خود سیگنال دهید که زمان استراحت فرا رسیده است.

سلامت روانی

سلامت روان شما به اندازه مراقبت از سلامت جسمی شما مهم است. در اینجا چند راهکار برای ارتقای سلامت روانی آورده شده است:

ذهن آگاهی را تمرین کنید

ذهن آگاهی شامل حضور در لحظه و پذیرش آن بدون قضاوت است. برای کمک به کاهش استرس و افزایش احساس آرامش درونی، در کارهایی مانند تمرینات تنفس عمیق، مدیتیشن یا یوگا شرکت کنید.

روابط مثبت را پرورش دهید

ارتباط با دوستان، خانواده و عزیزان را تقویت کنید. احاطه کردن خود با روابط حمایتی می تواند حمایت عاطفی و احساس تعلق ایجاد کند.

تعیین مرزها

از نه گفتن به چیزهایی که انرژی شما را تخلیه می کند یا باعث استرس غیر ضروری شما می شود نترسید. تعیین حد و مرز به شما کمک می کند تا نیازهای خود را اولویت بندی کنید و از فرسودگی شغلی جلوگیری کنید.

سلامت عاطفی

بهزیستی عاطفی شامل درک و مدیریت موثر احساسات است. در اینجا نحوه افزایش سلامت عاطفی خود آورده شده است:

خود را بیان کنید

برای بیان احساسات خود راه های سالمی پیدا کنید، چه از طریق یادداشت برداری، صحبت با یک دوست یا شرکت در فعالیت های خلاقانه مانند هنر یا موسیقی.

دلسوزی به خود

با خودتان مهربان باشید، مخصوصاً در مواقع سخت. با خودتان با همان مهربانی و درک رفتار کنید که با دوستان یا خانواده خود رفتار می کنید.

به دنبال پشتیبانی حرفه ای باشید

اگر با سلامت عاطفی خود دست و پنجه نرم می کنید، بهتر است به یک درمانگر یا مشاور مراجعه کنید. درمان ابزارها و استراتژی‌های ارزشمندی را برای مقابله با احساسات دشوار و بهبود رفاه کلی به شما می‌دهد.

رفاه اجتماعی

مردم موجوداتی اجتماعی هستند و ارتباط معنادار با دیگران برای شادی و رفاه ضروری است. در اینجا نحوه مراقبت از سلامت اجتماعی خود آورده شده است:

با دیگران ارتباط برقرار کنید

تلاش کنید تا در فعالیت های اجتماعی شرکت کنید، خواه عضویت در یک باشگاه، کار داوطلبانه یا صرف وقت با دوستان و خانواده باشد.

گوش دادن فعال را تمرین کنید

هنگام تعامل با دیگران، گوش دادن فعال را تمرین کنید با توجه کامل، پرسیدن سوال و ابراز همدردی. ارتباطات واقعی بر اساس درک متقابل و حمایت ایجاد می شود.

در انجمن شرکت کنید

با شرکت در رویدادهای محلی یا داوطلب شدن برای اهدافی که به آنها اهمیت می دهید، در جامعه خود مشارکت کنید. کمک به چیزی بزرگتر از خودتان می تواند به شما احساس هدف و تعلق بدهد.

مراقبت از سلامتی شما برای حفظ سلامتی خوب و شادی کلی ضروری است. به یاد داشته باشید که هر روز قدم های کوچکی بردارید تا از خود مراقبت کنید و سلامتی خود را در دراز مدت پرورش دهید.





منبع