6 راه برای بررسی سلامت روان


یکی از مثبت ترین موارد در دو سال گذشته: سلامت روان در راس گفتگوی فرهنگی قرار دارد. همه ما ، صرف نظر از پیشینه یا شرایط ، با سلامت روانی خود روبرو هستیم – به ویژه در اوج قرنطینه و همه گیری ها.

اما ما فراز و نشیب ، مبارزات و پیروزی هایی داریم ، صرف نظر از شرایط جهان. این در حال حاضر یک دانش نسبتاً رایج است بیش از 30 درصد (!!) آمریکایی ها در مقطعی از زندگی خود با اختلالات اضطرابی برخورد خواهند کرد. از هر پنج بزرگسال آمریکایی یک نفر هر سال یک بیماری روانی را تجربه کنید – و برای گذراندن مبارزه با سلامت روان نیازی به تشخیص بیماری روانی نیست. با توجه به CDC ، بیش از 50 درصد ما ما در طول زندگی خود یک بیماری یا اختلال در سلامت روان را تجربه خواهیم کرد. چه فصل استرس شدید باشد یا بیماری جدی ، تقریباً بر همه ما تأثیر می گذارد.

از آنجا که بدن و ذهن ما به هم متصل هستند ، سلامت جسمانی ما تحت تأثیر سلامت روانی ما قرار می گیرد (و برعکس!). برای داشتن زندگی سالم و شاد ، باید مغز و بهزیستی احساسی خود را بررسی کنیم.

نشانه هایی که باید سلامت روانی خود را در اولویت قرار دهید

بدن شما راهی برای بررسی برخی از “چراغ های موتور” برای شما دارد ، بنابراین صحبت کنید – راه هایی که به شما بگوید همه چیز به طور عادی کار نمی کند و شما باید کم نور شوید.

بنیانگذار روانشناس بالینی Forest Tally ، Ph.D. خدمات روانشناسی Invictus توضیح می دهد که این شبیه به کار ناسا است. دکتر تلی می گوید: “هر کسی که در مورد صحبت های رادیویی ناسا در مورد آنچه در هنگام پرتاب یک سفینه فضایی اتفاق می افتد شنیده باشد ، بین برج کنترل و خلبانان رفت و برگشتی شنیده است.” “آنها تأیید می کنند که سیستم های مختلف آنلاین هستند یا عملکردی دارند” و خوب است. “

دکتر تالی افزود: “برای آنها احمقانه است که تصور کنند پرتابهای موفقی در گذشته انجام شده است که همه چیز آنطور که باید پیش می رود. “با بررسی مجدد وضعیت سیستم های ضروری ، آنها نه تنها به تضمین یک ماموریت موفق کمک می کنند ، بلکه خطر شکست فاجعه بار را نیز کاهش می دهند.”

بنابراین این برای سلامت روان چه معنایی دارد؟ او می گوید: “در این روش درسی وجود دارد که هر یک از ما باید بیاموزیم.” “بنابراین ، مهم است که گاه به گاه” بررسی کنیم “تا ببینیم” سیستم های اساسی “ما چگونه کار می کنند. یکی از این سیستم ها سلامت روانی شماست. ”

6 راه برای بررسی سلامت روان

Telly می گوید: “سلامت روان تحت تأثیر روابط ، خلق و خو ، افکار ، رفتارها ، سلامت جسمی و شیوه های مبتنی بر ایمان شما برای بسیاری از افراد است.” در مرحله بعد ، نکات کلیدی او برای چک لیست سلامت روان شما. بهترین قسمت؟ کل لیست را می توان در حدود 10 دقیقه (یا کمتر) تکمیل کرد ، و شما فقط باید آن را یک بار در چند هفته یا یک بار در ماه انجام دهید.

او پیشنهاد می کند: “برای استفاده بیشتر از این چک لیست ، یک مجله از نتایج خود تهیه کنید و سپس برنامه ها را اجرا کنید.” اگر حوزه های زیادی وجود دارد که باید روی آنها کار کنید ، آنها را اولویت بندی کنید و دست به کار شوید فقط در اولویت بالا پس از پیشرفت در یک زمینه ، سایر حوزه ها را دنبال کنید. ”

شماره 1 روابط خود را بررسی کنید

س Dr.الات دکتر تلی برای دوستان ، خانواده ، همکاران و روابط عاشقانه شما: “آیا روابط نزدیک من آنطور که می خواهم پیش می رود؟ آیا اصطکاک در یک یا چند مورد از آنها افزایش یافته است و اگر چنین است؟” آیا باید تلاش کنم آیا من به کسانی که نزدیکترین آنها هستم توجه می کنم؟ “تحت تأثیر قرار می گیرم.

شماره 2 خلق و خوی خود را درجه بندی کنید

موارد زیر را از خود بپرسید دکتر تالی می گوید: “چگونه میانگین خلق و خوی خود را در هفته گذشته (یا دو هفته) ارزیابی کنم؟ اگر بهتر از حد معمول است ، دلیل آن چیست و آیا می توانم در آینده از آن استفاده کنم (به روزهای خوب ادامه دهید)؟ اگر روحیه من افت کرده است ، آیا دلیلی وجود دارد که بتوانم بگویم ، و اگر چنین است ، در این مورد چه کاری می توانم انجام دهم؟ “اگر احساس می کنید مدتی است روحیه شما خوب نبوده استرس ، اضطراب یا ناراحتی می تواند مقصر باشد. توجه داشته باشید که!

شماره 3 به افکار خود بروید

اخیراً چه چیزی در ذهن شما بوده است؟ “[Ask yourself,] “آیا افکار من در درجه اول مثبت هستند و مرا در طول زندگی هدایت می کنند ، بر شکرگزاری و فرصت متمرکز شده اند یا منفی هستند ، من را عقب نگه می دارند و مملو از پشیمانی ، حسادت و عصبانیت هستند؟” اگر آنها منفی هستند ، وقت آن است که تلاش قابل توجهی برای تجدید نظر در موارد مثبت انجام دهیم. “

شماره 4 لیستی از عادات و رفتارهای خود تهیه کنید

“آیا رفتارهای شما با ترجیحات ، ارزشها و اهداف آینده شما مطابقت دارد؟” دکتر تولی می پرسد. او مثالی می آورد که می توانید با آن ارتباط برقرار کنید: می خواهید لاغر و تناسب اندام باشید ، شاید در مسابقات سه گانه شرکت کنید ، یا شاید حتی به یک هدف بزرگ کاهش وزن برسید. “اما ، شما شب به خانه می آیید ، آبجو باز می کنید ، پیتزا می خورید و تماشا می کنید که چگونه برمی گردد. دوستان [we’ve been there!]به در این مثال ، او می گوید ، رفتار شما با اهداف شما مطابقت ندارد – و می تواند نشانه ای از یک مشکل سلامت روانی باشد. او می گوید: “زمان تغییر اهداف یا تغییر رفتار شما فرا رسیده است.” “بدون بهانه ، کرکلکین بگیرید.” این امر به ویژه اگر از یک روال معمول پیروی کنید و اخیراً “متوقف شده اید” صادق است. آن را چراغ چک موتور در نظر بگیرید!

شماره 5 سلامت جسمانی خود را مرور کنید

“آیا شما در سلامت کامل هستید؟ میانگین درست نیست ، قابل قبول نیست ، اما درخشان است؟ “دکتر. تالی می پرسد. او می گوید: “سلامت ضعیف شدت روانی را کاهش می دهد و می تواند منجر به افسردگی شود.” این موارد دست به دست هم می دهند – سلامت بدنی ضعیف می تواند به سلامت روانی ضعیف منجر شود و سلامت روانی ضعیف می تواند منجر به سلامت جسمی (مشکل مرغ یا تخم مرغ واقعی) شود. “آیا برخی مسائل پزشکی ناخوشایند را نادیده می گیرید زیرا” وقت وجود ندارد “؟” او می پرسد. “تاخیر نکنید؛ با پزشک خود مشورت کنید و همه چیز را مرتب کنید. برخی معیارها برای بررسی: هضم ، سطح انرژی ، پوست ، سردرد ، خواب ، دندان قروچه / چسبیدن فک ، درد و درد.

شماره 6 با طرف معنوی خود ارتباط برقرار کنید

دکتر. تلی توضیح می دهد ایمان و معنویت بازی نقشهای اصلی از نظر روحی و روانی. تمرین معنوی شما چیست؟ “آیا شما دارای باورهای قوی مبتنی بر اعتقاد هستید ، اما آیا هر تلاشی را برای عملی کردن آنها کنار گذاشته اید؟” دکتر تولی می پرسد. “این در نهایت بر سلامت روانی شما تأثیر می گذارد. اگر این حضور در کلیسا / معبد است ، شروع کنید. آیا اعتقادات شما شامل کمک به افراد کم بخت است؟ برنامه ریزی کنید و آن را اجرا کنید. آن را از دست ندهید ، فقط یک قدم کوچک بردارید. این روند را تسریع می کند. ”

فعال بمانید: یک شیوه زندگی خوب برای سلامت روان ایجاد کنید

همانطور که دکتر تالی گفت ، آن را گام به گام بردارید. و منتظر نباشید تا احساس وحشتناکی داشته باشید – بهترین راه برای مراقبت از ذهن این است که با شکل گیری شیوه زندگی خود در اطراف اهداف تناسب اندام خود ، با سلامت روان خود فعال باشید.

اولویت بندی خواب ، تغذیه ، ورزش ، درمان ، تمرین معنوی شخصی شما ، گذراندن وقت با عزیزان و معاینات منظم پزشکی نه تنها از سلامت کلی شما پشتیبانی می کند ، بلکه تضمین می کند که مغز شما فصول سخت زندگی را مدیریت می کند. اگر این توصیه را رعایت کنید ، دکتر تالی می گوید: “در مدت کوتاهی ، تغییر قابل توجهی در وضعیت روحی شما ایجاد می شود.”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *