7 جایگزین سالم برای تنقلات شور


اطلاعات زیادی در مورد هوس و چگونگی انجام آن وجود دارد.

هوس خوردن میان وعده های شور می تواند بسیار گیج کننده باشد زیرا فرد به سدیم احتیاج دارد – اما نه آنقدر که ما هر روز دریافت می کنیم (میزان روزانه برای بزرگسالان 2300 میلی گرم است).

کریستا مگوایر ، محقق در CSSD می گوید: “بسیاری از مردم فکر می کنند بدن آنچه را که نیاز دارد می خواهد.”

او توضیح می دهد: “با این حال ، در بیشتر موارد ، این فقط میل خاصی به غذای راحت است و اغلب شامل غذاهای حاوی قند یا نمک می شود.”

وقتی می خواهید غذا بخورید محتمل ترین مقصر هستند: استرس و کسالت.

اما عوامل دیگری که هیچ ربطی به مواد مغذی مورد نیاز بدن شما ندارند نیز می توانند هوس مصرف نمک کنند.

مگوایر توضیح می دهد که هوس خوردن میان وعده های شور می تواند ناشی از نوسانات هورمونی باشد ، که ممکن است به دلیل استرس ، کم خوابی یا PMS تجربه کنید.

به جای ضرب و شتم ، این استراتژی های جایگزین را امتحان کنید.

پاستیل از رامکین سفید

1. دلیل آن را بیابید

مستقیم ترین راه برای غلبه بر هوس های خود ، به ویژه اگر آنها به طور منظم رخ می دهند ، یافتن علت است.

مگوایر می گوید: “ما اغلب سعی می کنیم مشکلات را با کمک چسب حل کنیم ، زمانی که برای حل یک مشکل اساسی نیاز به بررسی عمیق داریم.”

بنابراین چند دقیقه وقت بگذارید تا به اتفاقات زندگی خود فکر کنید.

شاید مجبور باشید به دنبال راه هایی برای تصمیم گیری یا سرگرمی خودتان باشید. حتی ممکن است خواب کافی نداشته باشید.

همه این موارد در خارج از انبار راه حل دارند.

2. به آب برسید ، سپس دوباره ارزیابی کنید

زن در حال نوشیدن از یک بطری آب در خیابان

جیم وایت ، محقق ACSM EX-P ، مالک استودیوی تناسب اندام و تغذیه جیم وایت در ویرجینیا ، می گوید: “کم آبی بدن معمولاً به تعادل الکترولیت منجر می شود.”

“ولع به نمک راهی است که بدن به شما می گوید آب بیشتری بنوشید تا تعادل مایعات برقرار شود” ، اما ما معمولا این را اشتباه تفسیر می کنیم.

وایت می گوید که تشخیص آنها از یکدیگر دشوار است زیرا “آنها توسط مکانیسم های مشابهی در مغز کنترل می شوند”.

بنابراین ، وقتی احساس هوس برای نمک می کنید ، سعی کنید ابتدا کمی آب بنوشید (احتمالاً هنوز به آن احتیاج دارید) و ببینید آیا میل به انداختن بار از بین می رود یا خیر.

3. گزینه هایی با محتوای سدیم کم پیدا کنید

چیپس سیب زمینی خانگی تازه

تنقلات سالم در حال حاضر بیش از هر زمان دیگری در دسترس است – برای پیدا کردن برخی از برچسب ها در راهروهای فروشگاه مواد غذایی.

ممکن است متوجه شوید که میان وعده هایی با میزان سدیم کمتر میل شما را برآورده می کند و همچنین آنهایی که روز شما را با نمک بیش از حد پر می کند.

مگوایر می گوید: “اگر می توانید تعداد میان وعده ها را به 200 میلی گرم سدیم کاهش دهید ، فضای زیادی برای رژیم غذایی شما باقی می ماند و از میزان مجاز روزانه شما تجاوز نمی کند.”

سفارش با کیک ذرت بو داده اسکینی پاپ ، چیپس سبزیجات Off the Eaten Path یا پرتل های تند ساخته شده از خردل Fitjoy بدون دانه.

به خاطر داشته باشید که خوردن غذای شور هنگام هوس شدید واقعاً مشکلی ایجاد نمی کند. این واقعیت است که ما معمولاً به یک وعده نمی چسبیم.

چه از میان وعده های کم سدیم و چه از میان وعده های شور سنتی لذت ببرید ، وعده های غذایی دقیق به شما در رسیدن به اهداف روزانه سدیم کمک می کند.

4. میان وعده های خود را با ادویه جات ترشی جات کنید

نمک می تواند طعم غذا را بهبود بخشد ، اما ادویه جات بدون سدیم همین کار را می کنند.

مگوایر پیشنهاد می کند از گیاهان تازه و خشک شده و ادویه جات برای خوش عطرتر شدن میان وعده ها یا غذاهای خود استفاده کنید.

هنگام انتخاب مخلوط ادویه جات مراقب باشید زیرا می توانند نمک اضافه کنند.

5. میان وعده های بدون نمک و ترد را امتحان کنید

کاسه چیپس کلم

بیشتر هوس های شور بر روی تنقلات ترد می چرخد ​​، که این سsال را مطرح می کند: آیا نمک دوست دارید یا کرانچ؟

شما می توانید از یک میان وعده بدون نمک و ترد خوشحال شوید – مخصوصاً اگر از یک میان وعده استرس زا استفاده می کنید و به کاهش استرس کمک می کند.

وایت به عنوان جایگزین های ترد برای امتحان سبزیجاتی مانند هویج بچه یا کرفس با حمص ، آجیل و دانه های بدون نمک ، یا پاپ کورن با طعم دهنده گیاهان پیشنهاد می کند.

همچنین می توانید چیپس کلم ما را بدون نمک تهیه کنید.

6. عادت را کنار بگذارید

وایت می گوید: “اگر به رژیم غذایی با سدیم بالا عادت دارید ، بدن شما به طور طبیعی هوس غذاهای پر سدیم می کند ، زیرا این چیزی است که به آن عادت کرده است.”

مبارزه با برخی خواسته ها در حال حاضر می تواند به تعداد کمتری از آنها منجر شود.

وایت پیشنهاد می کند با تخمین تعداد غذاهایی که می خورید شروع کنید.

او می گوید: “راحتی میان وعده های بسته بندی شده میزان مصرف سدیم را بیشتر از حد معمول روزانه تسهیل می کند و هوس را افزایش می دهد.”

7. به دنبال یک میان وعده یا وعده غذایی متعادل باشید

ممکن است به دلیل نیاز به غذا احساس هوس کنید (ما شوک را می شناسیم).

به جای خوردن یک میان وعده شور از کربوهیدرات های اساسی ، یک ظرف یا میان وعده را امتحان کنید که همه ماکروها را متعادل کند تا مدت بیشتری سیر بمانند.

این لقمه های شیرینی کره بادام زمینی ، که پخته نمی شوند ، شیرین و شور هستند ، اما همچنین متعادل هستند تا سطح قند خون را ثابت نگه دارند و گرسنگی را از بین ببرند.

آیا به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد متخصصان تغذیه هستید؟ به BODNutrition.com بروید و دریابید که چه مدت با دو برنامه تغذیه ای سالم تغذیه می کنید: 2B Mindset و Portion Fix.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *