احساس استرس می کنید؟ این 5 حالت آرامش بخش یوگا را امتحان کنید


برای برخی از ما، زندگی پس از همه گیری و بازگشت به “عادی جدید” آسان نبوده است. بین انجام مسئولیت‌ها و انجام لیست کارهای بی‌پایان، یافتن زمان برای خاموش کردن می‌تواند چالش برانگیز باشد. برخی از مردم به پیاده روی به destress; دیگران کتاب می خوانند برخی به پادکست گوش می دهند، در حالی که برخی دیگر یوگا را برای آرامش انجام می دهند.

خوشبختانه، لازم نیست که یک گورو تمرکز حواس یا متخصص یوگا باشید تا خود را در برخی از حرکات یوگا راهنمایی کنید. ما اینجا هستیم تا به شما کمک کنیم مراقبت از خود را با برخی از حرکات ساده و سریع یوگا که به شما کمک می‌کند خاموش شوید را عملی کنید.

چرا یوگا به استرس کمک می کند؟

قبل از ورود به این سنت هزار ساله، مهم است که بدانید چرا یوگا برای شما مفید است و چگونه ممکن است به کاهش سطح استرس و اضطراب کمک کند.

ترکیبی از تنفس آگاهانه (پرانایاما) و وضعیت‌های یوگا (آسانا) سیستم عصبی پاراسمپاتیک شما را فعال می‌کند که به عنوان آرام‌ترین حالت ما نیز شناخته می‌شود، حالت «استراحت و هضم» شما.

یکی از عملکردهای آن کنترل توانایی بدن برای استراحت، ارسال سیگنال ها و ترشح هورمون ها به قسمت های مختلف بدن شما است – کاهش فشار خون و ضربان قلب، کمک به شما در احساس زمین و تمرکز بر لحظه حال.

وقتی صحبت از یوگای تسکین دهنده استرس به میان می آید، همه جزئیات مهم هستند. قبل از شروع، مطمئن شوید که یک مکان ساکت پیدا کرده اید، لباس راحت بپوشید و یک تشک یا حوله تهیه کنید.

روشن کردن یک شمع همچنین می تواند به ایجاد فضایی دنج، همراه با پوشیدن طیف یوگای PE Nation کمک کند، که برای حرکت بدون درز و در عین حال فوق العاده شیک و همه کاره بودن، عالی است. حال، نفس عمیق بکشید. زمان یادگیری یوگا است

5 حرکت یوگا برای آرامش

1. سوخاسانا – ژست آسان

بیایید این سکانس را با سوخاسانا، یکی از در دسترس ترین ژست های یوگا، شروع کنیم. این حالت به شما اجازه می دهد تا شروع به کاهش سرعت خود کرده و با تنفس خود ارتباط برقرار کنید و به شما این امکان را می دهد که به حالت مراقبه تری بروید. این یک تمرین آرام سازی آگاهانه است که از طریق آن بر نفس خود تمرکز می کنید و ذهن خود را پاک می کنید.

نحوه انجام ژست آسان:

به صورت چهارپایی بنشینید، دست ها رو به بالا و روی ران های خود قرار دهید. مطمئن شوید که بلند نشسته اید و احساس راحتی می کنید.

سپس، شروع به تمرکز روی نفس خود کنید. با دم و بازدم های عمیق تر از طریق بینی، به احساس بدن خود آگاه شوید.

2. Marjaryasana به Bitilasana – ژست گربه-گاو

پس از فعال کردن تنفس آگاهانه، بیایید با ژست گربه-گاو حرکت را به بدن شما بیاوریم. Marjaryasana به Bitilasana شما را وارد یک جریان می کند و به شما امکان می دهد اعمال خود را از طریق نفس خود هدایت کنید.

نحوه انجام گربه گاو:

از حالت رومیزی شروع کنید و دست ها و زانوهای خود را روی زمین قرار دهید. شانه ها باید در بالای مچ دست قرار گیرند و باسن روی زانو قرار گیرد.

در حین دم، شکم خود را رها کنید، دنبالچه و سر خود را به سمت بالا ببرید – نگاه خود را به سمت سقف بچرخانید. در حین بازدم، شکم خود را به داخل بکشید، پشت خود را گرد کنید و چانه خود را به سمت سینه ببرید.

3. Adho Mukha Svanasana – سگ رو به پایین

سگ رو به پایین، یا Adho Mukha Svanasana، یک وارونگی ملایم است که جریان خون را به مغز و سایر قسمت های بدن شما افزایش می دهد. همچنین عضلات همسترینگ و ساق پا را کشیده و تنش را از پشت و گردن کاهش می دهد.

نحوه انجام Downward Dog:

از حالت گربه-گاو شروع کنید، انگشتان خود را به طور گسترده باز کنید و زانوهای خود را از زمین بلند کنید، پاهای خود را صاف کنید و لگن خود را به سمت سقف ببرید. بین پاهای خود خیره شوید و گردن خود را شل کنید.

با بازوهای خود زمین را فشار دهید و شانه های خود را به سمت پشت خود بیاورید – بین گردن و شانه ها فاصله ایجاد کنید. بدن شما باید به شکل “V” وارونه در بیاید.

4. بالاسانا – ژست کودک

بالاسانا آسانایی است که اگر احساس کردید بدنتان بیش از حد غرق شده است و نفستان با حرکاتتان قطع شده است، همیشه می توانید در حین تمرین به آن بازگردید.

ژست کودک ماهیچه های کنار پشت بدن شما را کش می دهد که وقتی استرس دارید منقبض می شود. این یک ژست ترمیمی است که به شما کمک می کند تا آرامش داشته باشید، سفتی و تنش را کاهش می دهد.

نحوه انجام ژست کودک:

پیشانی و چانه خود را روی زمین قرار دهید و زانوهای خود را خم کنید و به شکل V شکل باز کنید. انگشتان بزرگ باید لمس شوند و قسمت پایینی خود را روی پاشنه های خود قرار دهید. بازوهای خود را دراز کنید و ستون فقرات را دراز کنید. در حالی که تنفس عمیق انجام می دهید در این وضعیت بمانید.

5. ساواسانا – ژست جسد

ساواسانا ژست نهایی سنتی برای هر تمرین یوگا است. هر تنش یا استرسی را که دارید کنار بگذارید و روی نفس خود تمرکز کنید. این حالت ترمیمی به بدن شما اجازه می‌دهد تا با دراز کشیدن روی زمین، تمام مزایای تمرین را جذب کند.

نحوه انجام ژست جسد:

روی زمین دراز بکشید و پاها را بازتر از باسن باز کنید و اجازه دهید پاهایتان به سمت بیرون بیفتند. بازوها را به طور گسترده، با زاویه 45 درجه، با کف دست ها رو به بالا باز کنید.

چشمان خود را ببندید، به نفس کشیدن ادامه دهید و اجازه دهید بدنتان آرام شود. و اینگونه است که ساواسانا را انجام دهید. ساده، سریع، اما بسیار موثر.

فواید یوگا را بشناسید

به یاد داشته باشید که حرکات فیزیکی فقط یکی از انواع یوگا هستند. راه های مختلفی برای برقراری ارتباط با نفس و آرامش وجود دارد، مانند یوگا نیدرا (یوگا قبل از خواب) و تمرینات تنفسی آرام بخش.

استایلی را پیدا کنید که برای شما مناسب است، یک لباس شیک PE Nation بپوشید و مزایای یک روال آرام بخش یوگا را تجربه کنید.