تخم‌مرغ‌های سالم‌تر – خود را لاغر بخورید


این تخم‌مرغ‌های سالم‌تر یک دستور غذایی کلاسیک هستند که به لطف استفاده از ماست یونانی، کالری بسیار سبک‌تری دارند! ایده آل برای مهمانی ها، برانچ یکشنبه یا حتی یک میان وعده خوشمزه بعد از ظهر!

این تخم‌مرغ‌های سالم‌تر یک دستور غذایی کلاسیک هستند که به لطف استفاده از ماست یونانی، کالری بسیار سبک‌تری دارند!  ایده آل برای مهمانی ها، برانچ یکشنبه یا حتی یک میان وعده خوشمزه بعد از ظهر!

تخم‌مرغ‌های سبک کلاسیک ساده و خوش‌طعم با ماست یونانی پر پروتئین سالم‌تر ساخته شده‌اند که به راحتی با چند ماده ساده کنار هم ریخته می‌شوند! ماست یونانی جایگزین خوبی برای مایونز در این تخم مرغ های شیطانی است زیرا هر دو دارای بافت خامه ای مشابهی هستند، اما ماست یونانی تنها کسری از کالری موجود در مایو است! وقتی با مواد دیگری مانند زرده تخم مرغ، خردل، سس ورسسترشایر و ترشی مخلوط می‌شود، آنقدر خوشمزه است که هرگز نمی‌دانید مایو را با ماست عوض کرده‌اید!

تخم‌مرغ‌های شیطونی در مهمانی‌ها و عید پاک یکی از مواد اصلی هستند زیرا بسیار مورد علاقه مردم هستند، اما یک میان‌وعده خوشمزه و سالم را نیز درست می‌کنند! این تخم‌مرغ‌های شیطانی همچنین گزینه‌ای عالی برای کسانی است که رژیم کتو دارند، زیرا به سختی کربوهیدراتی در آنها وجود دارد. اینها را با پاپریکا دودی و کمی پیازچه تازه تزیین کنید و یک محصول عالی برای بوت دارید!

این تخم‌مرغ‌های سالم‌تر یک دستور غذایی کلاسیک هستند که به لطف استفاده از ماست یونانی، کالری بسیار سبک‌تری دارند!  ایده آل برای مهمانی ها، برانچ یکشنبه یا حتی یک میان وعده خوشمزه بعد از ظهر!

مواد مورد نیاز شما

  • تخم مرغ – شما به 6 تخم مرغ بزرگ نیاز دارید و می توانید آنها را درست در قابلمه فوری بجوشانید (روش مورد علاقه من!) یا آنها را روی اجاق گاز سخت بجوشانید (برای این دستورالعمل ها به زیر مراجعه کنید)
  • ماست یونانی – من به جای سس مایونز از ماست یونانی ساده و پرچرب استفاده کردم، اما در صورت تمایل می توانید از مایو معمولی یا حتی خامه ترش استفاده کنید، اما این مقدار کالری را تغییر می دهد.
  • خردل دیژون – مقداری تلخی و طعم تخم مرغ شیطانی کلاسیک را اضافه می کند، اما می توانید از خردل خردل، خردل زرد یا حتی 1/2 قاشق چایخوری خردل خشک استفاده کنید.
  • سس ووسترشر – من عاشق افزایش طعمی هستم که این می دهد، شما همچنین می توانید از سس تند برای حرارت استفاده کنید!
  • لذت ببرید – مادربزرگ من همیشه به تخم‌مرغ‌های شیطانی‌اش ذوق می‌آورد، بنابراین این یکی از ضروریات من بود و طعم خوبی به آن می‌افزاید! می‌توانید به جای غذا از ترشی خرد شده نیز استفاده کنید
  • چاشنی ها – ترکیبی از نمک، فلفل و پاپریکا دودی برای تزیین
  • پیازچه – این یک چاشنی اختیاری است، اما ارائه جذابی را ایجاد می کند! همچنین می توانید از پیاز سبز، جعفری یا حتی شوید تازه استفاده کنید

چگونه تخم مرغ را به راحتی سفت بجوشانیم

من عاشق این هستم که چقدر سریع و آسان تخم مرغ های شیطانی درست می شوند، فقط بستگی دارد که چه روشی را برای پختن آنها انتخاب کنید! من یک روش بسیار ساده برای جوشاندن تخم‌مرغ‌ها در ظرف فوری دارم که می‌توانید در اینجا بررسی کنید که پوست آن‌ها را بسیار آسان می‌کند. من شخصاً قابلمه فوری را ساده‌ترین روش می‌دانم، اما در اینجا دستورالعمل‌هایی در مورد نحوه جوشاندن تخم‌مرغ درست روی اجاق گاز وجود دارد!

  1. تخم مرغ ها را بجوشانید. در یک قابلمه بزرگ، تخم مرغ ها را بریزید و روی آنها را با یک اینچ آب سرد (حدود 2 فنجان) بپوشانید. آب را به جوش آورده و حدود 30 ثانیه به جوشیدن ادامه دهید. سپس حرارت را خاموش کرده، روی تخم‌مرغ‌ها را بپوشانید و اجازه دهید حدود 12 دقیقه (درپوشیده) بماند.
  2. حمام یخ درست کنید در حالی که تخم مرغ ها نشسته اند، با پر کردن یک کاسه بزرگ با آب و یخ، یک حمام یخ ایجاد کنید. با استفاده از یک قاشق سوراخ‌دار، تخم‌مرغ‌ها را به حمام یخ منتقل کنید تا فرآیند پخت متوقف شود و اجازه دهید حدود 10 دقیقه کاملاً خنک شوند. این مرحله مهم است پس از آن نگذرید!
  3. تخم مرغ ها را پوست بگیرید. به آرامی روی تخم مرغ ها ضربه بزنید تا ترک بخورد و پوسته آن جدا شود. اکنون برای دستور پخت خود تخم مرغ های آب پز سفت دارید!

نکته حرفه ای! تخم مرغ های تازه را به سختی نجوشانید زیرا پوست کندن آنها سخت تر است. به جای آن از تخم مرغ های قدیمی تر که حدود یک هفته از عمرشان می گذرد استفاده کنید.

چگونه تخم‌مرغ‌های سالم‌تری درست کنیم؟

بعد از اینکه پوست تخم مرغ های آب پز سفت را جدا کردید، نوبت به درست کردن فیلینگ می رسد! تخم‌مرغ‌ها را از طول نصف کرده و زرده‌ها را جدا کرده و در یک کاسه کوچک بریزید. در مرحله بعد ماست یونانی، خردل دیژون، سس ورسسترشر، لذیذ، نمک و فلفل را اضافه کنید و کاملاً خوب مخلوط کنید تا همه با هم ترکیب شوند. فیلینگ را بچشید و در صورت نیاز با نمک و فلفل اضافی مزه دار کنید.

سپس می‌توانید فیلینگ را با قاشق در مرکز هر سفیده تخم‌مرغ بریزید، یا می‌توانید فیلینگ زرده را به کیسه شیرینی با نوک بسته منتقل کنید (یا از یک کیسه پلاستیکی کوچک که گوشه آن بریده شده استفاده کنید) و فیل را به مرکز لوله کنید. از هر نصف سفیده تخم مرغ با مقداری پاپریکا دودی و کمی پیازچه تازه تزئین کنید!

این تخم‌مرغ‌های سالم‌تر یک دستور غذایی کلاسیک هستند که به لطف استفاده از ماست یونانی، کالری بسیار سبک‌تری دارند!  ایده آل برای مهمانی ها، برانچ یکشنبه یا حتی یک میان وعده خوشمزه بعد از ظهر!

آماده سازی و ذخیره سازی

نکته جالب در مورد تخم مرغ های شیطانی این است که می توانید به راحتی آنها را از قبل درست کنید که برای مهمانی ها یا اگر قصد دارید آنها را برای عید پاک سرو کنید عالی است! در صورت آماده شدن، فیلینگ زرده تخم مرغ را با هم مخلوط کنید و آن را جدا از نیمه های سفیده تخم مرغ نگهداری کنید و هر کدام را در ظروف در بسته و بدون هوا در یخچال نگهداری کنید. می توانید این کار را 2 تا 3 روز زودتر انجام دهید. سپس وقتی آماده سرو شدم، فقط با قاشق یا لوله زرده را روی تخم مرغ ها می زنم و به دلخواه تزیین می کنم. باقیمانده تخم‌مرغ‌های شیطانی حدود 3 تا 4 روز در ظرف دربسته و بدون هوا در یخچال باقی می‌مانند.

دستور العمل های بیشتر تخم مرغ که دوست خواهید داشت

  • زمان آماده سازی: 10 دقیقه
  • زمان پخت: 12 دقیقه
  • زمان کل: 25 دقیقه

عناصر

  • 6 تخم مرغ های بزرگ
  • 3 قاشق غذاخوری ماست یونانی ساده (یا مایو)
  • 1 قاشق چایخوری خردل دیژون (یا 1/2 قاشق چایخوری خردل خشک)
  • 1/4 قاشق چایخوری سس ووسترشر
  • 1 قاشق غذاخوری طعم ترشی
  • نمک و فلفل برای چشیدن
  • پاپریکا دودی برای تزئین، اختیاری
  • پیازچه تازه خرد شده برای تزئین، اختیاری است

دستورالعمل ها

  1. تخم‌مرغ‌ها را در یک قابلمه بزرگ قرار دهید (یا از روش Instant Pot من از تخم‌مرغ‌های سفت در حال جوش استفاده کنید) و روی آن‌ها را با حدود یک اینچ آب (حدود ۲ فنجان) بپوشانید. آب را به جوش آورده و حدود 30 ثانیه به جوشیدن ادامه دهید. حرارت را خاموش کنید، روی تخم مرغ ها را بپوشانید و اجازه دهید حدود 12 دقیقه بماند.
  2. در حالی که تخم مرغ ها نشسته اند، با پر کردن یک کاسه بزرگ با آب و یخ، یک حمام یخ ایجاد کنید. با استفاده از یک قاشق سوراخ‌دار، تخم‌مرغ‌ها را به حمام یخ منتقل کنید تا فرآیند پخت متوقف شود و اجازه دهید حدود 10 دقیقه کاملاً خنک شوند. این مرحله مهم است پس از آن نگذرید!
  3. به آرامی روی تخم مرغ ها ضربه بزنید تا ترک بخورد و پوسته آن جدا شود. تخم‌مرغ‌ها را از طول نصف کرده و زرده‌ها را جدا کرده و در یک کاسه کوچک بریزید.
  4. در مرحله بعد ماست یونانی، خردل دیژون، سس ورسسترشایر، لذیذ، نمک و فلفل را اضافه کنید و خوب مخلوط کنید تا همه با هم ترکیب شوند. فیلینگ را بچشید و در صورت نیاز با نمک و فلفل اضافی مزه دار کنید.
  5. پر کردن زرده را به یک کیسه شیرینی با نوک مناسب منتقل کنید (یا از یک کیسه پلاستیکی کوچک که گوشه آن بریده شده استفاده کنید) و داخل هر نیمه سفیده تخم مرغ را لوله کنید. شما همچنین می توانید فقط با قاشق روی هر تخم مرغ بریزید.
  6. هر تخم مرغ را با پاپریکا دودی و مقداری پیازچه تازه تزئین کنید، سرو کنید و لذت ببرید!

ارزش غذایی:

  • اندازه خدمت: 2 عدد تخم مرغ نصف
  • کالری: 78
  • قند: 0.6 گرم
  • سدیم: 160 میلی گرم
  • چربی: 4.8 گرم
  • چربی های اشباع شده: 1.6 گرم
  • کربوهیدرات ها: 0.9 گرم
  • فیبر: 0 گرم
  • پروتئین: 7 گرم

* لطفا توجه داشته باشید که تمام اطلاعات تغذیه فقط تخمین زده می شود. ارزش‌ها در بین برندها متفاوت است، بنابراین ما شما را تشویق می‌کنیم تا برای دقیق‌ترین نتایج، آن‌ها را خودتان محاسبه کنید.



منبع