دستور پخت براونی کدو سبز بدون آرد با شکلات فراستینگ


این براونی های سالم کدو سبز بدون آرد با فراستینگ شکلاتی آسان، بدون گلوتن و رنگی سرخپوشان هستند اما همچنان غنی و دلپذیر هستند. ساخته شده با کره بادام، نرم و کدر هستند. به علاوه، من آنها را با یک فراستینگ سریع شکلاتی بدون لبنیات خفه می کنم.

دستور غذا نیز ساده است. فقط باید رطوبت کدو سبز را به طور تقریبی فشار دهید. باقی ماندن مقداری رطوبت به مرطوب نگه داشتن براونی ها کمک می کند. من همچنین یک ترفند مفید را در زیر به اشتراک می‌گذارم تا از تکه‌های مشخص کدو سبز در براونی‌های شما جلوگیری شود.

براونی کدو سبز سالم

این براونی های کدو سبز سالم از کره بادام به جای کره لبنی یا روغن برای خمیر براونی و فراستینگ شکلاتی استفاده می کنند. این به براونی ها بافت بدی می بخشد، در حالی که باعث تقویت مواد مغذی و مقداری پروتئین اضافی می شود. براونی ها به دلیل اینکه بدون آرد هستند، فاقد گلوتن و بدون دانه هستند.

براونی کدو سبز سالم با فراستینگ شکلاتی
این براونی کدو سبز سالم بدون گلوتن، بدون لبنیات و پالئو هستند

دستور غذا دسته کوچکی است که هشت عدد براونی درست می کند. من دوست دارم دسرهای دسته ای کوچک بپزم تا از خوردن آنها پرهیز کنم. با این حال، می توانید به راحتی دستور غذا را دو برابر کنید تا یک دسته بزرگتر درست کنید. نحوه انجام این کار را در یادداشت های زیر دستور العمل زیر توضیح می دهم.

تهیه کدو سبز برای دستور پخت

اگر می خواهید از دیدن تکه های کدو سبز در دستور پخت مانند این براونی های بدون گلوتن جلوگیری کنید، از رنده میکروپلان برای رنده ریز کدو سبز استفاده کنید. رنده های میکروپلین برای داشتن در آشپزخانه بسیار مفید هستند. همچنین می‌توانید از آنها برای رنده کردن مرکبات، چرخ کردن سیر و رنده کردن پنیرهایی مانند پارمزان استفاده کنید.

پس از رنده شدن کدو سبز، به جای استفاده از دستمال کاغذی یا فشار دادن پارچه، به سادگی مقداری از آب اضافی را با استفاده از دستانم بیرون می کشم. این بدان معنی است که شما تمام آب را بیرون نخواهید آورد. باقی ماندن مقداری از رطوبت در کدو سبز، این قهوه ای های بدون آرد را مرطوب نگه می دارد. می توانید نحوه انجام این کار را در ویدیوی دستور زیر مشاهده کنید.

مواد لازم برای براونی کدو سبز بدون آرد با فراستینگ شکلاتی

کره بادام: کره بادام طبیعی جایگزین نیاز به کره یا روغن معمولی در این دستور غذا می شود. در لیست مواد باید فقط بادام ذکر شود. بعد از باز کردن یک شیشه کره بادام، آن را خوب هم می زنم (اگر روغن های طبیعی بالا آمده باشد)، سپس شیشه را در یخچال نگهداری می کنم تا تازه بماند.

شکر نارگیل: شکر نارگیل طعم تافی لذیذی دارد و کمتر از شکر معمولی فرآوری شده است. اگر نمی توانید شکر نارگیل دریافت کنید، می توانید از شکر قهوه ای به عنوان جایگزین استفاده کنید.

شربت افرا: من شربت افرا را با شکر نارگیل مخلوط می کنم تا براونی ها شیرین شوند. همچنین فراست شکلاتی را شیرین می کند. می توانید از شیرین کننده شربت دیگری مانند شربت عسل یا برنج قهوه ای استفاده کنید، اما من فکر می کنم شربت افرا اگر آن را داشته باشید بهترین کار را دارد.

مواد لازم برای براونی کدو سبز سالم
کره بادام، شکر نارگیل، شربت افرا، پودر کاکائو، کدو سبز، تخم مرغ، شکلات تلخ، عصاره وانیل، بکینگ پودر و نمک دریا

کدو سبز: کدو سبز تازه رنده شده براونی ها را مرطوب نگه می دارد. قول میدم اصلا نمیتونی طعمش رو بچشی برای جلوگیری از هر گونه تکه های قابل مشاهده کدو سبز، توصیه می کنم همانطور که در بالا توضیح دادم آن را ریز رنده کنید.

پودر کاکائو: من از کاکائو فرآوری شده هلندی، که به عنوان کاکائو هلندی یا کاکائو قلیایی نیز شناخته می شود، برای طعم دادن به براونی و فراستینگ استفاده می کنم. نسبت به پودر کاکائو معمولی یا پودر کاکائو خام تلخی کمتری دارد. با این حال، هر پودر کاکائو شیرین نشده یا پودر کاکائو موثر خواهد بود.

تخم مرغ: یک تخم مرغ مخلوط را به هم می چسباند و براونی ها را کنار هم نگه می دارد. من این دستور غذا را با استفاده از یک جایگزین تخم مرغ آزمایش نکرده ام، اما اگر این کار را انجام دهید، دوست دارم بشنوم.

عصاره وانیل: یک تکه وانیل همیشه ایده خوبی برای براونی است. با این حال، اگر در خانه ندارید، می توانید آن را کنار بگذارید.

پودر خمیرمایه: بکینگ پودر کمی براونی ها را نرم می کند. مطمئن شوید که بیکینگ پودر شما در بهترین حالت قبل از تاریخ قرار دارد تا مطمئن شوید که هنوز کار می کند.

نمک دریایی خوب: افزودن نمک به دستور پخت، مانند این براونی ها و شکلات فراست، به افزایش طعم و متعادل کردن شیرینی کمک می کند.

شکلات تلخ: من مقداری شکلات تیره خرد شده را در خمیر براونی هم می زنم تا یک ضربه بیشتر شکلات داشته باشد. اگرچه این کاملا اختیاری است. براونی ها هنوز به تنهایی خوشمزه هستند.

براونی کدو سبز بدون گلوتن و بدون آرد
براونی های کدو سبز با یک فراست شکلاتی سالم و بدون لبنیات پوشانده می شوند

دستور العمل های پخت سالم تر

برای موفقیت دیگری در شکلات، ممکن است این کیک فاج شکلاتی با سیب زمینی شیرین وگان را بپسندید که همراه با فراست شکلاتی آووکادویی نرم و ملایم است.

این مافین های کدو حلوایی دوبل آرد بادام نیز در صورت باقی مانده کدو سبز خوشمزه هستند.

برای داشتن یک چرخش سالم در یک بلوندی، این بلوندی های تاهینی شکلاتی بدون گلوتن نسبت به بلوندی های معمولی، غنی، کدر و کم قند هستند.

می توانید ایده های پخت سالم بیشتری را در صفحه دستور پخت بیابید.

دستور پخت براونی کدو سبز بدون آرد با شکلات فراستینگ

https://www.youtube.com/watch?v=ZNiAb-ddYu4

خدمت
8 عدد براونی

زمان آماده سازی
10 دقیقه

زمان پخت
30 دقیقه

عناصر

برای براونی ها

  • 1/2 فنجان / 120 میلی لیتر / 120 گرم کره بادام
  • 1/4 فنجان / 47 گرم شکر نارگیل (برای جایگزینی به یادداشت 1 مراجعه کنید)
  • شربت افرا 2 قاشق غذاخوری / 30 میلی لیتر / 40 گرم
  • 1/2 قاشق چایخوری عصاره وانیل
  • 1 عدد تخم مرغ
  • 1/3 فنجان بسته بندی محکم / 80 گرم کدو سبز ریز رنده شده و کمی فشرده شده (به یادداشت 2 مراجعه کنید)
  • 1/4 فنجان / 30 گرم پودر کاکائو (نکته 3 را ببینید)
  • 1/2 قاشق چایخوری بیکینگ پودر
  • 1/8 قاشق چایخوری نمک دریایی خوب
  • 1/4 فنجان / 45 گرم شکلات تلخ خرد شده

برای فراستینگ شکلاتی

  • 1/4 فنجان / 60 میلی لیتر / 60 گرم کره بادام
  • شربت افرا 2 قاشق غذاخوری / 30 میلی لیتر / 40 گرم
  • 1 قاشق غذاخوری / 7 گرم پودر کاکائو
  • کمی نمک دریایی خوب

روش

  • 1

    فر خود را با دمای 160 درجه سانتیگراد / 180 درجه سانتیگراد / 350 درجه فارنهایت گرم کنید و یک قالب نان به ابعاد 4 × 8 اینچ / 10 × 20 سانتی متر را با کاغذ پخت بپوشانید.

  • 2

    برای تهیه براونی ها، کره بادام، شکر نارگیل، شربت افرا و عصاره وانیل را در یک کاسه مخلوط کنید. تخم مرغ را اضافه کنید و با همزن بزنید تا یکدست شود.

  • 3

    کدو سبز رنده شده و فشرده را اضافه کنید. هم بزنید تا ترکیب شوند. پودر کاکائو، بیکینگ پودر و نمک را اضافه کنید و هم بزنید تا همه چیز خوب با هم ترکیب شود. شکلات خرد شده را بریزید.

  • 4

    مخلوط را داخل قالب نان آستر شده بریزید و روی آن را با پشت قاشق صاف کنید. در فر از قبل گرم شده به مدت 25 تا 30 دقیقه یا تا زمانی که خلال دندانی که در وسط فرو کرده اید تقریباً تمیز بیرون بیاید بپزید. کنار بگذارید تا خنک شود.

  • 5

    برای تهیه فراست شکلاتی، همه مواد فراستینگ را در ظرفی با هم مخلوط کنید تا یکدست شود. وقتی براونی ها کاملا سرد شدند، فراستینگ را روی آن پخش کنید، سپس به قطعات برش دهید.

یادداشت

1. شکر نارگیل – شکر نارگیل کمتر از شکر معمولی فرآوری شده است، اما طعم خوشمزه ای شبیه کارامل نیز می دهد. می توانید از شکر قهوه ای به عنوان جایگزین استفاده کنید. اگر مقداری شکر نارگیل می‌خرید، می‌توانید از آن برای تهیه کوکی‌های شکلاتی کوچک پالئو نیز استفاده کنید.

2. کدو سبز – برای جلوگیری از مشاهده تکه های کدو سبز در براونی، توصیه می کنم کدو سبز را با رنده ریز رنده کنید. پس از رنده کردن، مقداری از آب اضافی را با دست بگیرید. می توانید نحوه انجام این کار را در ویدیوی دستور پخت بالا مشاهده کنید. کدو سبز را بعد از رنده و فشار دادن اندازه کنید.

3. پودر کاکائو – کاکائو فرآوری شده هلندی که به نام کاکائو هلندی یا کاکائو قلیایی نیز شناخته می شود، ملایم ترین طعم شکلات را با تلخی کمتر می دهد. برچسب یا لیست مواد تشکیل دهنده پودر کاکائو خود را بررسی کنید تا ببینید آیا این پودر کاکائو فرآوری شده هلندی است یا خیر. با این حال، پودر کاکائو معمولی شیرین نشده یا پودر کاکائو خام نیز موثر است.

4. دستور پخت را دو برابر کنید – برای تهیه 16 عدد براونی، می توانید دستور را دوبرابر کرده و در قالب یا ظرف کیک مربعی به ابعاد 8*8 اینچ / 20*20 سانتی متر بپزید. زمان پخت هنوز باید 25 تا 30 دقیقه باشد یا تا زمانی که خلال دندانی که در وسط فرو کرده اید تقریباً تمیز بیرون بیاید.

5. ذخیره سازی – براونی های مات شده را در ظرف در بسته در یخچال تا 5 روز نگهداری کنید. اگر ترجیح می دهید آنها را منجمد کنید، باید تا 2 ماه در فریزر در ظرف دربسته باقی بمانند و می توان آنها را یک شب در یخچال یخ زدایی کرد.

ارزش غذایی

اندازه سرو: 1 عدد براونی مات شده
انرژی: 236 کالری / 986 کیلوژول
پروتئین: 7.9 گرم
چربی کل: 13.8 گرم
چربی اشباع شده: 2.5 گرم
کربوهیدرات کل: 18.7 گرم
شکر: 13.9 گرم
فیبر رژیمی: 0.8 گرم
سدیم: 108 میلی گرم
پتاسیم: 232 میلی گرم