سلام تغذیه سالم – سلام به تعطیلات سالم!


من در حال حاضر در حال نوشیدن یک قهوه گرم و دنج هستم، زیر یک پتوی مبهم، نشسته ام کنار پنجره و به یک سرزمین عجایب زمستانی عالی از برف خیره شده ام! بعد از ظهر امروز به یک مهمانی شام کریسمس گروهی خانگی می روم (کامل با تعویض یانکی). آخر هفته گذشته جشن تزئین درخت کریسمس در خانه دوست پسرم بود. و این شنبه شب به باله Nutcracker که یکی از محبوب ترین (و جادویی ترین) سنت های سالانه من است، می رویم. به جرات می توان گفت، فصل تعطیلات اینجاست!!

من هستم قطعا در مورد این زمان فوق العاده از سال هیجان زده هستم (اگرچه هنوز کمی در شوک هستم که فقط 2 هفته دیگر به کریسمس باقی مانده است)! در حالی که تعطیلات است می توان مملو از سرگرمی هستند، همچنین می توانند فوق العاده استرس زا، گاهی غمگین و در واقع کاملا خسته کننده باشند. و اگر به خوردن سالم علاقه دارید (مثل من) آنها نیز می توانند یک چالش باشند. از جانب شب های کریسمس و شام های خوراکی به تعویض کوکی ها و همه سرگرمی ها شکلات ها و خوراکی ها، سالم نگه داشتن آن می تواند یک واقعی تقلا. به همین دلیل تصمیم گرفتم 3 نکته مورد علاقه خود را برای تعطیلات سالم به اشتراک بگذارم (در واقع این نکات را در تمام طول سال تمرین می کنم) تا به شما کمک کند سلامتی خود را در اولویت قرار دهید. به جای اینکه منتظر بمانید ساعت نیمه شب اول ژانویه باشد، همین حالا شروع کنید!

بشقاب من از Friendsgiving! مغذی و خوشمزه. من با یک سالاد فصل شروع کردم، دانه های پوم و سبزیجات برشته + مرغ سوخاری، نان ذرت بدون گلوتن و یک طرف سس کرن بری خانگی + سوپ کدو حلوایی اضافه کردم!

نکات سالم در تعطیلات:

1. صبحانه های متعادل– وقتی صحبت از خوب غذا خوردن به میان می آید، همه چیز به تعادل می رسد. به نظر من بهترین روال ها پایدارترین هستند (و لذت بخش) آن ها. فکر حذف کربوهیدرات یا فحش دادن به دسر به نظر می رسد بدبخت اگر از من بپرسید … به خصوص در این زمان از سال! توصیه من؟ افراط و تفریط را فراموش کنید و به آن پایبند باشید تعادل. با تمام جشن های کریسمس، حذف صبحانه برای صرفه جویی در اتاق (و کالری) برای یک ضیافت شام بزرگ یا یک مهمانی کوکتل با پیش غذای خوشمزه (سلام پنیر بری و مربا) می تواند وسوسه انگیز باشد. اما گرسنه ماندن خود تا شام فقط شما را درنده و گرسنه می کند… برای هیچکس سرگرمی نیست! بنابراین از افراط و تفریط صرف نظر کنید و روز را با یک صبحانه متعادل شروع کنید، به دنبال آن یک ناهار مقوی و یک میان وعده بعد از ظهر رضایت بخش را به دنبال داشته باشید. من تقریبا هر روز صبحانه یکسان را ترجیح می دهم. این یا یک کاسه ماست با کلوچه های جو دوسر خانگی، کره بادام زمینی خامه ای و تمشک یخ زده است یا یک بشقاب صبحانه متعادل با تخم مرغ های سرخ شده ترد، نان تست gfree، آووکادو و مقداری میوه تازه. صبحانه حالت را برای بقیه روز تنظیم می کند، پس چرا چیزی فوق العاده مغذی و خوشمزه نخورید؟!

2. بیشتر حرکت کنید– بار دیگر، من در اینجا در مورد افراط صحبت نمی کنم. نیازی به خرج کردن نیست ساعت ها در ورزشگاه تلاش برای سوزاندن هزاران از کالری در عوض، سعی می‌کنم به روش‌های کوچک روی افزایش حرکتم تمرکز کنم. به عنوان مثال، در روز شکرگزاری، بعد از ناهار به پیاده روی رفتم تا کمی هوای تازه داشته باشم و به هضم بدنم کمک کنم. روز دیگر، هنگام خرید کریسمس، تصمیم گرفتم قبل از اینکه به فروشگاه‌ها بروم، چند دور در مرکز خرید بچرخم. من یک توله سگ دارم که دوست دارد بیرون بازی کند، بنابراین جمع کردن و بیرون بردن او در برف یک راه سرگرم کننده برای هر دوی ما برای فعال ماندن و چرا آهنگ های کریسمس را بلند نمی کنید و دور درخت کریسمس نمی رقصید؟ من دوست دارم بر روی سرگرم کننده و آسان کردن حرکت تمرکز کنم، به طوری که بررسی کردن لیست “کارها” من مانند یک کار سخت دیگر نیست.

یک براونی بدون گلوتن با بستنی نعنا برای یک خوراکی خوشمزه!

  1. طعم و مزه– فکر نمیکنی این موقع از سال همه چیزای خوشمزه رو در هر گوشه ای فراموش کنم، نه؟؟ شیرینی‌های شکری خانگی، براونی‌های بدون گلوتن شکلاتی، بستنی فصلی چوب نعناع فلفلی… خوراکی‌های بسیار زیادی وجود دارد! من شخصاً سعی می‌کنم مصرف قندم را به طور منظم محدود کنم زیرا فقط احساس بهتری داشته باشید با کمتر از آن، اما من همچنین در مورد از دست دادن همه چیز خوشمزه! برای جشن دوستانی که در آن شرکت کردم، براونی بدون گلوتن + بستنی نعناع آوردم. تمام هفته منتظرشون بودم!! بعد از یک شام بسیار خوشمزه، خودم را برش دادم، یک قاشق بستنی اضافه کردم و مزه کردم. هر یک. گاز گرفتن احساس چنین رفتاری بود. نیازی به محدود کردن آنها یا پرخوری آنها احساس نکردم… در عوض به آرامی روی آنها تمرکز کردم لذت بردن و طعم دهنده هر لقمه با دانستن اینکه مهمانی های بیشتری وجود خواهد داشت و پذیرایی های بیشتری وجود خواهد داشت!


شما آن را دارید! 3 روش مورد علاقه من برای سالم ماندن در تعطیلات. در اینجا هیچ افراطی وجود ندارد، فقط چند راه ساده برای انجام این کار کیک خود را بخورید و آن را هم بخورید این فصل کریسمس! چند روش مورد علاقه شما برای سالم ماندن در تعطیلات چیست؟