شیر اسپند خانگی: دستور تهیه شیر گردویی برای مخلوط کن یا شیر ساز


آیا به دنبال یک دستور خوشمزه و آسان برای تهیه شیر غیر لبنی هستید؟ بیشتر از این شیر اسپند خوشمزه نگاه نکنید! برای تهیه این شیر خامه ای تنها چیزی که نیاز دارید گردوی خام، آب صاف شده و کمی نمک کوشر است.

ریختن شیر اسپند از یک پارچ شیشه ای در فنجان قهوه طلایی و شیشه ای.

شما اغلب شیر اسپند را در خواربارفروشی ها یا کافی شاپ ها پیدا نمی کنید، اما تهیه این شیر آسان است. شما فقط به یک مشت بزرگ اسپند نیاز دارید، بنابراین حتی اگر ممکن است گران باشد، این شیر نیازی به شکستن بانک نیست.

پست بررسی شیرساز گیاهی من را بخوانید و بهترین گزینه برای شما و خانواده تان باشد!
پست بررسی شیرساز گیاهی من را بخوانید و بهترین گزینه برای شما و خانواده تان باشد!

مشخصات شیر ​​اسپند

  • خیساندن مورد نیاز: خیر
  • مشخصات طعم: قوی، آجیل
  • نیاز به کرنش: خیر
  • نیاز به موتور قوی برای ترکیب: خیر
  • مشکلات لجن: خیر
صافی میله توری ریز بعد از صاف کردن شیر اسپند.
این مقدار تفاله ای است که از 1/2 فنجان اسپند صاف کردم. حالا دیدی چرا زور نمیزنم!

چرا اسپند را برای تولید شیر انتخاب کنید؟

بسیاری از مواد جایگزین شیر برای انتخاب وجود دارد. شیر بادام، شیر جو دوسر، شیر سویا، شیر شاهدانه و همه جایگزین‌های لبنیات موجود در فروشگاه را در نظر بگیرید. تقریباً همه آنها را دور می زنم، اما به اسپند باز می گردم زیرا عاشق طعم تیره و نان تست و بافت خامه ای که به شیر من می دهد، هستم.

اگر می خواهید ته رنگ های تیره و غنی در شیر خود داشته باشید، طعم اسپند به خوبی می درخشد. می‌توانید از صاف کردن آن صرف نظر کنید زیرا پوست‌ها آنقدر نازک هستند که به خوبی با هم مخلوط می‌شوند، اما اگر تصمیم بگیرید آن را صاف کنید، به شرطی که خوب مخلوط کنید، کمتر از 1/2 تا 1 قاشق چای‌خوری از پالپ دریافت خواهید کرد. شیر بادام هندی یکی دیگر از شیرهایی است که تقریبا هیچ تفاله آجیل تولید نمی کند.

من دوست ندارم با مغز بادام رنده شده برخورد کنم و شیر اسپند این مشکل را حل می کند.

لیوان شیر اسپند تازه با پارچ و لیوان های دیگر روی پیشخوان چوبی.

آیا می توانم از اسپند بو داده استفاده کنم؟

می توانید از اسپند خام یا بو داده استفاده کنید. برشته طعم های نان تست و تیره بیشتری را که من دوست دارم اضافه می کند، اما اگر من جای شما بودم، هر دو روش را امتحان می کردم تا ببینم مورد علاقه شما چیست.

چگونه از شیر اسپند خانگی خود لذت ببرید

روش مورد علاقه من برای استفاده از آن در قهوه یخی من با شربت افرا است. این ترکیبی عالی از طعم ها است و در مقایسه با استارباکس هزینه های زیادی دارد. این یک پایه شگفت انگیز برای یک هات چاکلت وگان است و حتی می توانید آن را با چوب دارچین تزئین کنید.

قهوه اسپند افرا در لیوان و فنجان قهوه طلایی.

انتخاب عالی دیگر این است که مقداری پودر کاکائو یا چیپس شکلات وگان ذوب شده به آن اضافه کنید و شیر اسپند شکلاتی درست کنید. اسپند کمی شربت افرا را دوست دارد، یا می توانید آن را با خرما شیرین کنید، و طعم شکلاتی آن را لذت بخش تر می کند.

می توانید در پخت و پز نیز استفاده کنید. طعم آجیلی آن مکمل غذاهای شیرین و خوش طعم است و آن را به افزودنی عالی برای پنکیک، وافل، اسموتی و حتی سوپ ها و سس های پاییزی تبدیل می کند.

شیر اسپند نیز جایگزین بسیار خوبی برای شیر لبنیات در قهوه و چای است و می تواند به عنوان پایه بستنی خانگی استفاده شود. من از آن در پایه بستنی اسپند کره‌ای استفاده می‌کنم و اسپندهای برشته شده بیشتری را به عنوان مخلوط می‌چرخانم – طعم آن دو برابر می‌شود!

اسپند در شیر ساز Miomat.

آیا برای تهیه این به یک شیر ساز آجیل نیاز دارم؟

یکی از چیزهای عالی در مورد تهیه این دستور پخت اسپند این است که برای تهیه آن به مخلوط کن پرسرعت یا حتی شیر ساز نیاز ندارید. اسپند آجیل نرم و بدون پوست ضخیم است. برای درست کردن آن حتی به اسپند خیس خورده هم نیاز ندارید، بنابراین می توانید از مخلوط کن ارزان قیمت استفاده کنید.

با این حال، اگر علاقه مند به تهیه شیرساز هستید، حتما پست شیرساز گیاهی من را بررسی کنید تا شیرساز مناسب شما را بیابید.

عکس در این پست است شیر ساز میومات که بزرگتر است، دارای تنظیمات گرمایش، و سیلندر سنگ زنی است که در زیر می بینید. (از کد کوپن استفاده کنید kathyhester برای دریافت 15 دلار تخفیف!)

سیلندر آسیاب میومات با شیر اسپند روی آن باقی می ماند.

چگونه شیر آجیل خانگی درست کنم؟

برای تهیه این دستور شیر اسپند، به 1/2 تا 1 فنجان اسپند تا حدود 4 فنجان آب نیاز دارید، بسته به اینکه شیر خود را چقدر غلیظ می‌خواهید. من دوست دارم از 3/4 فنجان استفاده کنم، اما 1 فنجان نیز یک خوراکی غلیظ و غنی را ایجاد می کند. اگر به اندازه کافی ندارید، می توانید مقداری بادام هندی اضافه کنید تا آن را نیز غنی تر کنید.

اسپند و آب را در مخلوط کن بریزید و آنقدر هم بزنید تا یکدست شود. در صورت تمایل می توانید کمی نمک اضافه کنید. می تواند ماندگاری آن را در یخچال کمی بیشتر کند.

من مال خودم را بدون شیرینی درست می کنم، اما شما می توانید شیرین کننده دلخواه خود را به مزه اضافه کنید. من شربت افرا یا خمیر خرما را توصیه می کنم زیرا با طعم اسپند خوب است.

من با کیسه شیر آجیلی یا صافی توری ریز صاف نمی کنم زیرا رسوب بسیار کمی دارد، اما اگر ترجیح می دهید می توانید. من هنگام عکس گرفتن برای این پست این کار را انجام دادم، و می توانید ببینید چقدر کم بود.

یک قیف پلاستیکی در یک شیشه شیر با یک صافی و یک کاردک در آن برای فیلتر کردن پالپ استفاده می شود.
از طریق قیف می ریزم و a صافی نوار مشبک ظریف هنگام صاف کردن شیر روی آن.

سوالات متداول

ماندگاری شیر اسپند خانگی چقدر است؟

زمانی که در یخچال نگهداری شود حدود 3-4 روز ماندگاری دارد. من خودم را در یک ظرف شیشه ای ذخیره می کنم.

شیرم جدا شد این بد است؟

خیر، شیر اسپند بیشتر از شیرهای دیگر و سریعتر جدا می شود. فقط آن را خوب تکان دهید و آماده حرکت خواهد بود.

آیا می توانم از شیر اسپند برای پخت و پز و پخت استفاده کنم؟

بله، از شیر اسپند در پخت و پز و آشپزی می توان استفاده کرد. این یک جایگزین عالی برای شیر لبنی در دستور العمل ها است.

آیا باید آن را صاف کنم؟

نه. من شیر اسپند یا بادام هندی را صاف نمی‌کنم، مگر اینکه خوب مخلوط شوند.

ریختن شیر اسپند در لیوان.

دستور العمل های بیشتر شیر و خامه گیاهی

شیر اسپند خانگی: دستور تهیه شیر گردویی برای مخلوط کن یا شیر ساز

کتی هستر

من عاشق این واقعیت هستم که می توانم از بسیاری از مواد مختلف در شیرهای وگان استفاده کنم. درست کردنش در خانه هم ضرری ندارد!در حالی که من عکس دسته ای را در شیرساز Miomat خود درست کردم، در مخلوط کن شما به همان اندازه خوب کار می کند. وقتی از اسپند استفاده می کنید نیازی به مخلوط کن یا خیساندن پر سرعت نیست!به علاوه طعم آجیلی گرم را بدون نیاز به صاف کردن دریافت می کنید.

دوره نوشیدنی

غذا آمریکایی

خدمات 4 فنجان ها

کالری 128 کیلو کالری

عناصر

  • 4 فنجان ها اب ، یا به خط حداکثر در شیر ساز
  • 3/4 فنجان اسپند خام ، یا از پیمانه با شیر ساز استفاده کنید
  • خرج کردن نمک ، اختیاری

دستورالعمل ها

  • تمام مواد را به مخلوط کن یا شیر ساز خود اضافه کنید.

  • مخلوط کنید تا یکدست شود.

  • من مال خودم را صاف نمی کنم، اما اگر دوست دارید می توانید از یک صافی مشبک استفاده کنید.

  • به مدت 3 تا 5 روز در یخچال نگهداری شود.

  • قبل از استفاده خوب تکان دهید!

یادداشت

اگر از شیرسازهای کوچکی مانند Arcmira یا Nutr استفاده می کنید، از 2 تا 3 قاشق غذاخوری آجیل و آب حداکثر استفاده کنید.
در یک گاو بزرگتر مانند گاو بادام یا میومات می توانید تا یک فنجان اسپند استفاده کنید. مقدار آن را تنظیم کنید تا شیر غلیظ و به اندازه کافی برای شما غنی شود!

تغذیه

کالری: 128کیلو کالریکربوهیدرات ها: 3gپروتئین: 2gچربی: 13gچربی های اشباع شده: 1gچربی های چند غیر اشباع: 4gچربی اشباع شده: 8gسدیم: 12میلی گرمپتاسیم: 76میلی گرمفیبر: 2gقند: 1gویتامین A: 10IUویتامین سی: 0.2میلی گرمکلسیم: 20میلی گرماهن: 0.5میلی گرم