آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها: مزایا ، شباهت ها و تفاوت ها


پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی بر بسیاری از مکالمات در مورد مکمل ها برای سلامت روده و هضم غالب هستند. گاهی اوقات حتی با وجود این که عملکردهای متفاوتی در بدن انجام می دهند ، به جای آن صحبت می شود. اگر به دنبال تقویت سلامت روده خود هستید ، هر دوی آنها جای خود را برای کمک به شما در بهترین حالت ممکن دارند. اما تفاوت بین پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی چیست و مزایای آنزیم های گوارشی نسبت به پروبیوتیک ها چیست؟ این مکمل های عالی برای سلامت روده را بررسی کنید و دریابید که کدام مکمل با اهداف شما بیشتر مطابقت دارد.

آنزیم های گوارشی در برابر پروبیوتیک ها

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها از هضم غذا پشتیبانی می کنند ، اما به روش های مختلف.

پروبیوتیک ها چیست؟

پروبیوتیک ها باکتری های زنده ای هستند که در صورت مصرف می توانند مزایای متعددی برای سلامتی به همراه داشته باشند. یکی از وظایف اصلی پروبیوتیک ها کمک به استعمار باکتری های مفید روده است. روده انسان که به عنوان میکروبیوم روده نیز شناخته می شود ، میزبان تریلیون ها باکتری است. تعادل سالم باکتری های خوب و بد روده می تواند باعث هضم ، سلامت پوست ، عملکرد سیستم ایمنی ، وزن و موارد دیگر شود.

علاوه بر این ، چندین نوع مختلف ژن پروبیوتیک وجود دارد. شناخته شده ترین و مورد مطالعه ترین انواع لاکتوباسیل ها و بیفیدوباکتریومبه هر دو گونه های متفاوتی دارند که هر کدام مزایای سلامتی خود را دارند.

مصرف پروبیوتیک ها می تواند به شما در تضمین تعادل کامل باکتری های خوب روده کمک کند. در طبیعت ، پروبیوتیک ها در غذاها و نوشیدنی های تخمیر شده یافت می شوند ، از جمله:

  • کیمچی
  • کامبوچا
  • کلم تخمیر شده
  • تمپچ
  • ماست

پروبیوتیک ها نیز به شکل مکمل به طور گسترده در دسترس هستند. این غذاها معمولاً با هدف هضم غذا انجام می شوند. با این حال ، سایر فرمول های پروبیوتیک با توجه به مزایای مختلف ، مشکلات مختلفی را از پیشرفت تا سلامت واژن حل می کنند.

آنزیم های گوارشی چیست؟

اسموتی های پاپایا ، پاپایای تازه و موز که به رفع نفخ کمک می کند

آنزیم های گوارشی موادی هستند که به تجزیه مواد مغذی ضروری مانند پروتئین ، کربوهیدرات ، چربی و فیبر برای هضم کارآمد کمک می کنند. احتمالاً شما در مورد فردی با عدم تحمل لاکتوز شنیده اید ، به این معنی که در آنزیم لاکتاز کمبود دارند و در مصرف لاکتاز ، قندی که در محصولات لبنی یافت می شود ، مشکل دارند. این تنها یک نمونه از نحوه عملکرد آنزیم های گوارشی در بدن شما است.

بدون آنزیم های گوارشی ، بدن از مواد مغذی موجود در غذا بهره مند نمی شود. علاوه بر این ، سطح پایین آنزیم ها با عملکرد ضعیف گوارش (نفخ ، اختلالات ، اختلالات گوارشی) و در موارد جدی تر – سوء تغذیه همراه است.

سه نوع اصلی آنزیم های گوارشی وجود دارد. این شامل:

  • آمیلاز که نشاسته را به قندهای ساده تجزیه می کند
  • پروتئازی که پروتئین ها را به اسیدهای آمینه تجزیه می کند
  • لیپاز ، که لیپیدها (یعنی چربی ها) را به اسیدهای چرب و گلیسیرین تجزیه می کند

آنزیم های گوارشی به طور طبیعی در سراسر دستگاه گوارش از جمله دهان ، معده ، لوزالمعده و روده کوچک ایجاد می شوند. جالب است که آنها در غذاهایی مانند آناناس ، کیوی ، عسل ، زنجبیل و آووکادو نیز یافت می شوند.

کدام مکمل برای شما مناسب است؟

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی تا حدودی مشابه هستند ، زیرا هر دو برای هضم شما مفید هستند ، اما در نهایت مزایای آشکاری دارند. برای اینکه بتوانید بهترین مکمل سلامت روده را بر اساس نیازهای خود محدود کنید ، تعیین کنید که چه علائمی را می خواهید بهبود دهید یا شرایطی که بر شما تأثیر می گذارد.

بعد از خوردن غذا احساس نفخ می کنید.

اگر فقط بعد از غذا احساس نفخ می کنید ، سعی کنید مخلوطی از آنزیم های گوارشی را در ابتدای غذا مصرف کنید. به این ترتیب ، آنزیم هایی را معرفی می کنید که به تجزیه مواد مغذی ضروری در غذای شما کمک می کند. در نتیجه ، آنها می توانند ناراحتی بعد از غذا مانند نفخ و سوء هاضمه را برطرف کنند.

شما می خواهید روحیه و سلامت پوست خود را بهبود ببخشید.

اگر می خواهید سلامت و خلق و خوی پوست خود را بهبود ببخشید ، یک فرمول پروبیوتیک را به برنامه روزانه خود اضافه کنید تا باکتری های خوب روده را تقویت کند. عدم تعادل روده به دلیل محور روده و پوست می تواند بر سلامت کلی و ظاهر پوست تأثیر بگذارد. علاوه بر این ، استرس روزانه می تواند میکروبیوم روده را به طور منفی تغییر دهد.

شما غذای بیشتری می خورید و مرتع نیستید.

اگر معمولاً وعده های غذایی بزرگ می خورید ، آنزیم گوارشی ممکن است متحد ایده آل شما باشد. بخشهای سخاوتمندانه ، اگرچه بیشتر لذت بخش هستند ، اما می توانند بر سیستم گوارشی شما نیز تأثیر بگذارند. هضم غذاهای بزرگتر به طور بالقوه بیشتر طول می کشد و باعث ایجاد احساس سیری در فرد نمی شود. در اینجا ، مخلوطی از آنزیم های گوارشی می تواند به شما کمک کند و به تجزیه مواد مغذی اصلی غذای شما کمک کند.

داروهای تجویزی مصرف می کنید.

اگر از رژیمی استفاده می کنید که بر گوارش شما تأثیر می گذارد ، پروبیوتیک مصرف کنید (البته تحت راهنمایی پزشک). برخی از داروها می توانند باکتری های مفید روده را کاهش داده و باعث ایجاد عوارض جانبی ناخواسته مانند تغییر منظم حرکات روده شوند. افزودن پروبیوتیک ها می تواند با معرفی و جایگزینی میکروارگانیسم های مفید در روده ، برخی از اثرات گوارش را کاهش دهد.

شما نسبت به شیر حساسیت دارید.

اگر عدم تحمل یا حساسیت به لاکتوز دارید ، باید فرمول پروبیوتیک و ترکیبی از آنزیم های گوارشی را در نظر بگیرید. شواهد فزاینده ای وجود دارد که پروبیوتیک ها می توانند سوء هاضمه شایع مرتبط با عدم تحمل شیر را کاهش دهند. به طور مشابه ، آنزیم گوارشی لاکتاز می تواند به تجزیه قند شیر کمک کند و این کار را برای افراد مبتلا به عدم تحمل / حساسیت به مصرف متوسط ​​لبنیات آسان می کند.

هر دو آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها می توانند برای بهبود هضم غذا با یکدیگر همکاری کنند

آنزیم های گوارشی و پروبیوتیک ها معمولاً به خوبی تحمل می شوند و برای افراد سالم بی خطر تلقی می شوند. اما ، مانند هر مکمل ، افرادی که از دارو استفاده می کنند باید ابتدا با پزشک خود مشورت کنند تا تداخلات احتمالی را رد کنند.

بسیاری از افراد می توانند از افزودن هر دو نوع مکمل به برنامه روزانه خود سود ببرند. پس از همه ، هر یک از آنها برای فرآیندهای گوارشی ما مهم است. اگر تصمیم دارید مخلوطی از پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی را به رژیم غذایی خود اضافه کنید ، باید چند نکته را در نظر داشته باشید.

اول ، پروبیوتیک ها سود بلند مدت هستند. ثبات برای دستیابی به مزایای مهم بسیار مهم است. علاوه بر این ، نتایج پروبیوتیک ها ممکن است چندان آشکار نباشد. با این حال ، می توانید انتظار داشته باشید که تفاوت های مثبتی در هضم کلی خود مشاهده کنید.

از سوی دیگر ، آنزیم های گوارشی بسیار سریع عمل می کنند. هنگامی که به صورت خوراکی مصرف می شوند تقریباً تسکین فوری می دهند. بسیاری از فرمول های آنزیم های گوارشی را می توان روزانه یا در صورت نیاز با غذا مصرف کرد که می تواند منجر به نفخ یا سوء هاضمه شود.

دوم ، شما باید مطمئن شوید که هر فرمول را به درستی مصرف کرده اید تا بهترین نتایج را بدست آورید. بیشتر فرمول های پروبیوتیک زمانی م onثر هستند که با معده خالی مصرف شوند ، مانند صبح یا هنگام خواب. برعکس ، آنزیم های گوارشی باید با غذا مصرف شوند تا به درستی کار کنند.

افکار نهایی

پروبیوتیک ها و آنزیم های گوارشی ، مانند آنهایی که در مکمل های GIN Instinct و Flatter Me HUM یافت می شوند ، راههای موثری برای ارتقای هضم سالم و حفظ سلامت کلی روده هستند. برخی از افراد ممکن است از هر دو استفاده کنند ، در حالی که دیگران باید انتخابهای خود را بر اساس اهداف خود محدود کنند. از آزمون ما استفاده کنید تا به شما کمک کند مکمل های مناسب را برای شما محدود کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *