آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ 411 بگیرید


تخمه آفتابگردان یکی از عناصر اصلی دوغ بیس بال و قهرمانان ناشناخته معجون است. (بدون توهین کشمش.)

اما راههای بسیار خلاقانه دیگری برای لذت بردن از این دانه های خوراکی وجود دارد.

آنها را به سالاد یا به عنوان یک دسر منجمد اضافه کنید – آنها هم با غذاهای شیرین و هم با طعم خوب ترکیب می شوند. “

دانه های آفتابگردان را می توان در یک نوار مخلوط کرد ، با بلغور جو دوسر مخلوط کرد ، در میله های انرژی زا پخت ، در دسر معمولی که حلوا نامیده می شود آسیاب کرده ، نان تست آووکادو بپاشید ، به یک کاسه غذاهای فوق العاده اضافه کنید یا فقط جداگانه بخورید.

به عبارت دیگر ، آنها کاملاً متنوع هستند. اما مانند دیگر آجیل ها و دانه ها ، این گونه هستند خیر غذای کم کالری

آیا تخمه آفتابگردان سالم است؟ چگونه یک دانه آفتابگردان معتدل در رژیم غذایی متعادل قرار می گیرد؟

در اینجا چیزی است که باید بدانید.

فواید تخمه آفتابگردان

تخمه آفتابگردان روی نعلبکی

آیا خوردن تخمه آفتابگردان مفید است؟ ممکن است!

دانه ها مغذی هستند ، به این معنی که می توانند راهی آسان برای به دست آوردن تعداد کمی از ریز مغذی ها و ریز مغذی های مورد نیاز شما باشند.

مانند سایر غذاها ، کالری موجود در تخمه آفتابگردان می تواند به سرعت افزایش یابد ، اگر اندازه سهم را کنترل نکنید. اما استفاده از آنها در رژیم غذایی مزایای زیادی دارد.

آنها مواد مغذی قدرتمند هستند

تخمه آفتابگردان دارای یک لیست ساده از مواد مغذی است.

هون می گوید: دانه های آفتابگردان سرشار از ویتامین E ، تیامین (ویتامین B1) ، ویتامین B6 ، آهن ، مس ، سلنیوم ، منگنز و روی – ویتامین ها و عناصر کمیاب مورد نیاز بدن برای سلامتی هستند.

آنها آنتی اکسیدان ارائه می دهند

آنتی اکسیدان ها – مانند ویتامین E موجود در تخمه آفتابگردان – به مقابله با استرس اکسیداتیو کمک می کند ، که مطالعات نشان داده است می تواند به برخی از بیماری های مزمن کمک کند.

کوین وو ، متخصص تغذیه Beachbody می گوید دانه های آفتابگردان همچنین سرشار از سلنیوم هستند که به عنوان یک آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند.

آنها منبع چربی های سالم هستند

با وجود این واقعیت که تخمه آفتابگردان هنوز حاوی برخی پروتئین های گیاهی است ، بیشتر کالری آنها از چربی های سالم قلب تامین می شود.

آیا تخمه آفتابگردان به شما در افزایش وزن کمک می کند؟

تخمه آفتابگردان مغذی در یک کاسه چوبی.

هون می گوید: “هر چیزی که باعث افزایش وزن شما شود اگر بیش از حد غذا بخورید” و تخمه آفتابگردان هیچ تفاوتی با هم ندارند.

دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند و برخی از افراد به سختی می توانند به یک وعده – یک اونس دانه تصفیه شده یا ¼ فنجان – پایبند باشند.

وو می گوید: “اگر هدف شما کاهش وزن است ، نمی خواهید از دانه های آفتابگردان پرخوری کنید.”

اما تا زمانی که به وعده های غذایی توجه کنید ، تخمه آفتابگردان باعث افزایش وزن نمی شود.

وو توضیح می دهد: “برای به دست آوردن نیم کیلو از وزن بدن حدود 3500 کالری زمان نیاز است ، بنابراین فقط مطمئن شوید که در مصرف آن زیاده روی نکنید.”

به طور مشابه ، تخمه آفتابگردان حاوی ترکیبات خاصی نیست که به کاهش وزن کمک می کند ، اما می تواند یک افزودنی عالی برای رژیم متعادل باشد.

روزانه چند دانه آفتابگردان بخورید؟

میله گرانولای خانگی با تخمه آفتابگردان

از آنجا که دانه های آفتابگردان کالری بالایی دارند ، وو پیشنهاد می کند مصرف خود را به چند قاشق چای خوری – یا حداکثر دو قاشق غذاخوری – دانه های پوست کنده در روز برای سالاد یا غذاهای جانبی محدود کنید.

هونز می گوید: به عنوان میان وعده ، فنجان دانه های تصفیه شده “اندازه یک قسمت خوب است ، که مطمئناً به سیری شما کمک می کند.”

این یک اندازه استاندارد است که حدود 200 کالری را تأمین می کند.

شما می توانید از همه اینها به طور همزمان به عنوان یک میان وعده – چه ساده و چه در دستور العمل تخم دارچین ما – لذت ببرید یا آن را برای کل روز جدا کنید.

فقط به یاد داشته باشید که این کالری ها عمدتا از چربی هستند ، بنابراین می توانید از آنها در دستور العمل استفاده کنید که تخم آفتابگردان را با پروتئین اشباع ، مانند اسموتی آفتابگردان ما متعادل می کند.

وو می گوید: “اگر زیاده روی نکنید ،” آنها مطمئناً می توانند بخشی از رژیم غذایی برای کاهش وزن باشند. “

آیا به دنبال اطلاعات بیشتر در مورد متخصصان تغذیه هستید؟ به BODNutrition.com بروید و دریابید که چه مدت با دو برنامه تغذیه ای سالم تغذیه می کنید: 2B Mindset و Portion Fix.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *