آیا واقعاً گرسنه هستم؟ علائم جسمانی گرسنگی را باید جستجو کرد


آیا واقعاً می توانید علائم فیزیکی گرسنگی را احساس کنید و بدانید چه زمانی باید پاسخ دهید؟ از قضا ، بسیاری از مردم اینطور نیستند و آنها باید از خود بپرسند که “آیا من واقعاً گرسنه هستم؟”

اما نگران نباشید ، اگر شما یکی از این افراد هستید ، ما شما را پوشش خواهیم داد.

حرکت در علائم فیزیکی گرسنگی می تواند یک بازی دشوار باشد. ما مشغول افرادی هستیم که کارهای زیادی انجام می دهند ، اغلب احساس نمی کنیم که وقت داریم گرسنگی را بررسی کنیم یا اعتراف کنیم که واقعاً احساس گرسنگی می کنیم. و حتی گاهی اوقات ما نمی دانیم چه حسی دارد!

ما در مورد Nutrition Stripped در مورد ذهن آگاهی و تغذیه دقیق صحبت می کنیم و در اینجا دوباره نقش خواهد داشت. وقتی ما عاقلانه غذا نمی خوریم (و در صورت تمایل ، بدون فکر غذا می خوریم) ، سخت است که تشخیص دهیم گرسنگی واقعاً انتخاب های غذایی ما را کنترل می کند یا خیر.

برای کمک به شما در انجام این کار ، ما به شما آموزش می دهیم که بیشتر مراقب باشید و علائم فیزیکی گرسنگی را تشخیص دهید.

اما قبل از رسیدن به آنجا ، بیایید با بررسی اینکه چرا غذا خوردن با توجه به گرسنگی شما بسیار مهم است شروع کنیم.

چرا تشخیص علائم فیزیکی گرسنگی مهم است؟

در طول روز ، بدن ما دائماً با ما ارتباط برقرار می کند تا به ما اطلاع دهد که چه زمانی به انرژی نیاز داریم و چه زمانی به آن نیاز نداریم. گرسنگی و سیری ما مسئول این امر است!

هورمونهای مسئول تحریک این علائم گرسنگی و سیری عبارتند از: گرلین (هورمون گرسنگی) و لپتین (هورمون اشباع / سیری).

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را تجربه می کنیم ، بدن به ما می گوید که به انرژی نیاز دارد. اما آنچه متأسفانه در طول زمان برای بسیاری از افراد اتفاق می افتد این است که آنها شروع به نادیده گرفتن این علائم جسمانی یا فراموش کردن احساس خود می کنند. برنامه ها ، کمبود زمان ، استرس و رژیم غذایی تنها برخی از عوامل متعدد شیوه زندگی هستند که می توانند باعث این امر شوند.

وقتی علائم فیزیکی گرسنگی را نادیده می گیریم یا متوجه آن نمی شویم ، زنجیره ای از رویدادها آغاز می شود.

ما می توانیم به نقاط گرسنگی شدید برسیم و کنترل غذا را از دست بدهیم ، هنگام غذا خوردن احساس بی حالی ، نفخ و بیش از حد سیری داشته باشیم ، دائماً بیش از حد یا به اندازه کافی غذا بخوریم ، لیست همچنان ادامه دارد.

برای جلوگیری از این اتفاق ، ما می خواهیم واقعاً با علائم فیزیکی گرسنگی آشنا شویم.

علائم فیزیکی عمومی گرسنگی

وقتی سیگنال های گرسنگی و سیری خود را آزمایش می کنید ، می توانید تشخیص دهید که واقعاً گرسنه هستید و به انرژی نیاز دارید.

در اینجا برخی از رایج ترین علائم جسمانی گرسنگی وجود دارد.

خستگی و کمبود انرژی

آیا تا به حال احساس کرده اید که تازه از آن بیرون آمده اید؟ علیرغم خواب خوب شبانه خسته شده اید؟ بی حال ، حتی اگر هیچ کار استرس زایی خاصی انجام نداده اید؟

این یکی از نشانه های گرسنگی جسمی است.

مدام به ما یادآوری می شود که بدن به انرژی نیاز دارد. خوب ، به انرژی = غذا فکر کنید. هنگامی که ما به اندازه کافی غذا (و در نتیجه انرژی) دریافت نمی کنیم ، بدن ممکن است کاملا گیج شود.

کارهای روزمره کمی پیچیده تر است و ما نمی توانیم از آن خلاص شویم. تنها راه خلاص شدن از آن خوردن غذای مقوی است!

دفعه بعد که با خستگی و کمبود انرژی روبرو شدید ، حتماً بررسی کنید که آیا این نشانه فیزیکی گرسنگی است یا خیر.

غرش معده

آسان است ، اینطور نیست؟

اگر شکم شما غرغره یا غرغره می کند و درد شدیدی احساس می کنید ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که به غذا نیاز دارد.

من به شما قول می دهم که مهم نیست چند رژیم غذایی ، سم زدایی یا پاکسازی در خارج از کشور به شما گفته می شود که این سیگنال ها را برای x ساعت نادیده بگیرید ، اما به سادگی سودآور و درست نیست.

وقتی دردی را که احساس می کنیم احساس می کنیم ، ماهیچه شکم وقتی خالی می شود منقبض می شود. دفعه بعد که شکم شما غرغر می کند ، به آن گوش دهید و با پنج غذای مغذی پاسخ دهید!

سردرد و لرزش دست

وقتی گرسنه هستیم و برای مدت طولانی غذا خورده ایم ، سطح قند خون در بدن کاهش می یابد. اکنون که قند خون شما پایین است ، بدن شما به مغز سیگنال می دهد تا به او اطلاع دهد که شما به انرژی یا غذای بیشتری احتیاج دارید.

هنگامی که این اتفاق می افتد ، ممکن است انقباض عروقی و فشار خون بالا ایجاد شود. نتیجه نهایی؟ سردرد

علاوه بر این ، هنگامی که قند خون پایین است ، ما اغلب لرزش و تنش را تجربه می کنیم.

اگر اغلب با سردرد همراه با لرزش دست مواجه می شوید ، بدن شما ممکن است به شما بگوید که به غذا نیاز دارد. این می تواند یکی از علائم فیزیکی گرسنگی شما باشد.

مه مغزی و عدم تمرکز

این دو عامل نیز با کاهش قند خون ارتباط دارند. وقتی بدن انرژی مورد نیاز خود را از غذا دریافت نمی کند ، مغز نیز انرژی لازم برای عملکرد صحیح را دریافت نمی کند.

این می تواند وضعیت را مبهم کند! ممکن است احساس کنید افکار شما کمی کندتر از حالت معمول کار می کنند ، یا نمی توانید مثل همیشه روی کارهای معمول تمرکز کنید.

با عملکرد پایین تر ، بدن شما سعی می کند به شما بگوید که برای افزایش قند خون به مواد مغذی بیشتری نیاز دارد.

تحریک پذیری

همه زنده ماندند “جا رختی” زودتر وقتی چابک ، تحریک پذیر ، ناامید و گاهی کاملاً بدون دلیل مشخص هستید. آیا واقعاً نگران چیزی هستید؟ چیزی اشکال دارد؟ نه ، فقط گرسنگی است.

بدن شما فاقد انرژی و تغذیه است ، بنابراین دوباره ، سطح قند خون پایین است. هنگامی که قند خون ما پایین است ، برای ما بسیار آسان است که بدون هیچ دلیل موجهی از نظر احساسی واکنش نشان دهیم.

اگر متوجه شدید که این امر اغلب زمانی اتفاق می افتد که برای مدت طولانی بدون غذا هستید ، یکی از علائم فیزیکی گرسنگی در بدن شما ممکن است این باشد:جا رختی “ یا تحریک پذیری

نشانه هایی که ممکن است در مورد گرسنگی اشتباه گرفته شوند ، اما هستند هولودومور

اما اگر فکر کنیم علائم جسمانی گرسنگی را تجربه می کنیم ، در حالی که در واقع چیز دیگری است ، چه اتفاقی می افتد؟ ما آن را صدا می کنیم “قحطی”.

گرسنگی در سر این زمانی است که یک موقعیت ، احساس یا احساس خاص منجر به واکنش به میل به غذا می شود.

در اینجا برخی از رایج ترین علائم آنچه ما می نامیم وجود دارد گرسنگی در سربه

ضربه ناگهانی

وقتی تصادفاً با خود فکر می کنید: “خدای من ، من برای این می کشم [insert craved food item here]”کاملا غیر منتظره؟

تشنگی است! اکنون ، قبل از اینکه به این موضوع بپردازیم ، سناریوهای آناتومیکی خاصی وجود دارد که می تواند باعث هوس شود و آنها واقعاً می توانند با گرسنگی جسمانی مرتبط باشند. بنابراین ، اگر علاقه مند به یادگیری بیشتر هستید و هنوز این کار را نکرده اید ، به اینجا بیایید تا درباره آنچه هوس های شما می تواند به شما بگوید بیشتر بیاموزید.

اما بیشتر اوقات ، ما نه برای طعم ، بلکه برای طعم غذا تلاش می کنیم ، نه تغذیه فیزیکی از طریق غذا. اگر ما فقط می خواهیم برای خوردن غذا بخوریم ، این یک نشانه است سر گرسنگیبه

خستگی جسمی یا روحی

آیا تا به حال از نظر جسمی یا روحی آنقدر خسته شده اید که تنها چیزی که می خواهید انجام دهید این است که چیزی بخورید تا احساس بهتری داشته باشید؟ بنابراین، سر گرسنگیبه

حالا من می گویم که کمی مشکل است. در نتیجه خستگی ، گرسنگی فیزیکی کاملاً ممکن است. اما اغلب ، هنگامی که ما از نظر روحی یا جسمی خسته هستیم و علائم جسمانی گرسنگی را احساس نمی کنیم ، غذا همچنان می تواند خوب به نظر برسد.

وقتی در اثر احساسات یا احساسات بی پروا هوس غذا می کنیم ، ما واقعاً به سیگنال های گرسنگی بدن گوش نمی دهیم.

استرس بدون آدرس

این بسیار شبیه به مثال قبلی ما است! ما وقتی استرس داریم و همچنین وقتی احساس خستگی می کنیم می توانیم همین کار را انجام دهیم.

استرس باعث ناراحتی می شود و لذت نمی آورد. از سوی دیگر ، خوردن غذاهای خوشمزه راحت و بسیار لذت بخش است. ایجاد عادت دستیابی به غذا در شرایط استرس زا بسیار آسان است.

ما آن را غذای استرس می نامیم!

وقتی استرس برطرف نشود ، پوسیده می شود و ما به دنبال راههای سریع و آسان برای تسکین آن هستیم. غذا یکی از این وسایل است. گرسنگی در نتیجه استرس یک درمان است سر گرسنگی به جای گرسنگی فیزیکی

افزایش احساسات

در نهایت ، ما احساساتی داریم. آیا تا به حال چنین غم ، عصبانیت ، افسردگی یا ناامیدی را احساس کرده اید که فقط نیاز به خوردن کوکی ها داشته اید؟

پس از دو مثال آخر ، فکر می کنم به راحتی می توان فهمید که این مثال چگونه است گرسنگی در سر درست مانند استرس ، وقتی احساسات مورد توجه قرار نمی گیرند ، می توانیم از طریق غذا از آنها رهایی یابیم.

یاد بگیرید که با علائم فیزیکی گرسنگی سازگار شوید

هدف در اینجا این است که واقعاً با گرسنگی فردی و حتی علائم سیری خود طنین انداز شوید. برای آشنایی با علائم فیزیکی گرسنگی که به طور منظم تجربه می کنید. هنگامی که این کار را انجام می دهید ، می توانید با آرامش با ذهن خود غذا بخورید.

در روش تغذیه توجهی ، اعضای ما ابزارها و منابعی را برای توسعه این توانایی در تنظیم سیگنال های گرسنه بدن خود فراهم می آورند تا بتوانند بر اساس نیازهای منحصر به فرد خود در مورد خوردن ، چیزی که باید بخورند و چقدر بخورند اعتماد به نفس ایجاد کنند. زمان.

این چنین توانایی وقفی برای داشتن است!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *