بهترین راه برای کاهش وزن


در این مقاله ، ما راه هایی را برای شما ارائه کرده ایم که می توانید وزن خود را ثابت نگه دارید تا از مشکلات تغییر وزن جلوگیری کنید. مخصوصاً برای افرادی که وزن زیادی از دست داده اند و می خواهند وزن خود را ثابت نگه دارند. تحقیقات و گزارشات متخصصان تغذیه نشان می دهد که می توان وزن ثابت را حفظ کرد.

وزن را ثابت نگه دارید

حفظ وزن با کمک عضله سازی

اولین راه حل این است که ماهیچه بسازید. افزایش فعالیت متابولیک بدن به ساخت این ماهیچه ها کمک می کند. متابولیسم ماهیچه ها بیشتر از چربی است. حتماً تمرینات عضله سازی را در برنامه روزانه خود قرار دهید و با گذشت زمان سخت کار کنید. حتي در 30 دقيقه پياده روي ، از تمرينات روزانه خود صرفنظر نكنيد.

آیا گرسنگی بر مدیریت وزن تأثیر می گذارد؟

در برابر احساس گرسنگی مقاومت نکنید ، در عوض خود را پر از غذای فیبردار کنید. احساس گرسنگی شما را در وزن ایده آل خود نگه نمی دارد و شما را بدبخت می کند. در طول روز میوه ، سبزیجات و غلات کامل بخورید. همچنین هر روز از محصولات لبنی استفاده کنید. لبنیات کم چرب علاوه بر اینکه شما را سیر نگه می دارد ، به سالم ماندن استخوان ها نیز کمک می کند (مخصوصاً برای افرادی که از قبل دچار پوکی استخوان شده اند).

تاثیر فست فود و شیرینی بر وزن

از وسوسه شدن غذاهای چرب خودداری کنید. مشاهدات نشان داده است افرادی که در برابر فست فودها و شیرینی ها مقاومت بیشتری دارند ، در طولانی مدت تغییر وزن چندانی ندارند. این روش به این معنا نیست که شما باید از غذاها و شیرینی های مورد علاقه خود محروم شوید ، بلکه مقادیر کمی از آنها را بخورید. در برخی موارد ، افزایش وزن می تواند منجر به فراموشی و سوء تغذیه شود ، بنابراین همیشه به رژیم غذایی و کالری دریافتی توجه کنید. اگر از احساس گرسنگی به درستی اجتناب کنید و کاملاً سیر شده باشید ، می توانید به راحتی از این وسوسه ها خلاص شوید.

وزن را ثابت نگه دارید

مقدار کالری

میزان کالری غذا و میان وعده ها را بیاموزید و همیشه مقدار آن را تقریباً اندازه بگیرید. از طریق این پیوند ، می توانید مطالب مربوط به میزان کالری دریافتی روزانه برای مردان و زنان را بخوانید. وعده های غذایی خود را برنامه ریزی کنید. برای راحتی بیشتر ، یک بشقاب متوسط ​​انتخاب کنید و مقدار غذا را مطابق همان بشقاب برای طعم معمول اندازه بگیرید.

تأثیر اندازه و وزن بر حفظ وزن

اندازه نواحی مختلف بدن خود را اندازه بگیرید تا همیشه از تناسب آنها مطلع باشید. این استراتژی به شما کمک می کند تا میزان کالری مصرف شده و واکنش بدن خود را نسبت به غذایی که می خورید کنترل کنید. تعداد روزانه مقیاس ها نشان می دهد که شما در حفظ وزن ایده آل خود چقدر موفق هستید و انگیزه برای ادامه رشد افزایش می یابد.

تاثیر بر کنترل وزن با خوردن صبحانه

همانطور که مدت هاست شنیده ایم صبحانه مهمترین وعده غذایی روز است. اصلا صبحانه را حذف نکنید و صبحانه کامل نخورید.

مراقب سلامتی خود باشید!

اگر مراقب وزن خود نباشید ، با افزایش سن دچار چاقی و بیماری های مرتبط می شوید ، زیرا به تدریج فعالیت متابولیک بدن کاهش می یابد. عوامل زیادی مانند جنسیت ، سن ، ژنتیک ، شیوه زندگی ، برنامه خواب و فرهنگ در تغییر وزن موثر هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *