توصیه جس برای داشتن روحیه متعادل


این یک آمار تکان دهنده و غم انگیز است ، وقتی می دانیم که افسردگی یکی از شایع ترین شرایط است و تخمین زده می شود که بیش از 300 میلیون نفر را در سراسر جهان تحت تاثیر قرار دهد. این حدود 4.4 درصد از جمعیت جهان است. انتظار می رود تعداد واقعی بیشتر باشد زیرا بسیاری از موارد تشخیص داده نمی شوند. در پس زمینه رشد همه گیر جهانی اختلالات مانند اضطراب ، استرس و خلق و خوی بد ، که همه به هم مرتبط هستند و می توانند در علائم افسردگی نقش داشته باشند ، در سراسر جهان بیشتر مشهود می شود. Lifeline اخیراً با افزایش 50 درصدی تماس ها به سطح بی سابقه ای در 58 سال گذشته رسیده است – همه نشان می دهد که در حال حاضر با سلامت روانی در کجا هستیم.

من در مبارزه با سلامت روان باز بودم ، و این همان چیزی است که بسیار مشتاق صحبت کردن ، حمایت از یکدیگر و رفع انگ بر سر این موضوع هستم. در طول سفر شفابخشی خود ، من یک چک لیست از شیوه ها و ابزارهایی تهیه کردم که واقعاً به من کمک کرد تا در دوران سخت عبور کنم و روحیه ام را متعادل کنم. امیدوارم آنها نیز به شما کمک کنند.

سطح استرس خود را مدیریت کنید

این کلید یک روحیه سالم متعادل است. 8-9 ساعت خواب (الزامی) ، 10 دقیقه تمرین تنفسی و پیاده روی روزانه در طبیعت واقعاً استرس من را کاهش داده و روحیه ام را بالا می برد.

همه این ماکروهای مهم را اجرا کنید

خلق و خوی پایین ممکن است با کاهش قند خون همراه باشد. اطمینان از خوردن کربوهیدراتهای پیچیده ، پروتئین ، فیبر و سبزیجات با انتشار آهسته با هر وعده غذایی به تعادل سطح قند خون کمک می کند ، که می تواند خلق و خوی پایدار را حفظ کند. بنابراین ، مصرف قند / کربوهیدرات تصفیه شده را در نظر داشته باشید ، زیرا این می تواند منجر به کاهش قند خون شود که بر روحیه تأثیر می گذارد.

چربی ها و پروتئین های مفید

این مواد مغذی می توانند از تولید سالم انتقال دهنده های عصبی مانند سروتونین پشتیبانی کنند. بسیار مهم است که هر دو را در هر وعده غذایی قرار دهید.

یاد الکل

جامعه من می داند که من برای ایجاد تعادل تلاش می کنم ، این بدان معناست که من واقعاً از اعتدال و اعتدال از الکل لذت می برم. کوکتل فرانسوی با شراب و جین انتخاب من است. اما باید بدانیم که الکل می تواند تأثیر افسرده کننده ای داشته باشد که می تواند بر روحیه ما در روز بعد از نوشیدن تأثیر بگذارد. مهم است که به واکنش خود نسبت به الکل توجه داشته باشید و عادات خود را بر این اساس تغییر دهید. برای من ، 2-3 نوشیدنی طبیعی است ، اما هر چیزی بیش از آن می تواند بر روحیه من تأثیر منفی بگذارد.

شنا در اقیانوس

هر بار روحیه ام را بالا می برد! علاوه بر این ، پیاده روی در هوای تازه نیز روحیه را بالا می برد.

محدودیت های شبکه های اجتماعی

این واقعاً بسیار مهم است. من معتقدم که جریان اطلاعات و مقایسه ها در شبکه های اجتماعی واقعاً می تواند بر تولید انتقال دهنده های عصبی در مغز ما تأثیر بگذارد ، و بنابراین خلق و خوی. ما باید مرزهایی را در دنیایی که در آن زندگی می کنیم تعیین کنیم تا احساس آرامش و آرامش پیدا کنیم. قانون شخصی من این است که همه شبکه های اجتماعی را تا ساعت 8:30 شب خاموش کنم. حتی برنامه اینستاگرام خود را حذف می کنم. زندگی من را تغییر داد.

با شوهر و عزیزان خود وقت بگذرانید

من همیشه ، همیشه احساس بهتری دارم. با این حال ، این نکته نیز مهم است که بگوییم “نه” گفتن به ترتیبات اجتماعی وقتی احساس خستگی یا خستگی می کنم.

به یاد داشته باشید که در صورت نیاز به پشتیبانی موجود است

لطفاً بدانید که شما هرگز تنها نیستید و پشتیبانی همیشه وجود دارد. در صورت داشتن هرگونه فکر مضر ، ما شما را تشویق می کنیم که در اسرع وقت با خانواده و دوستان خود تماس بگیرید و از پزشک خود ، Beyond Blue (1300 22 4636) یا Lifeline (13 11 14) ، از پزشک متخصص کمک بگیرید. من برای شما عشق و مراقبت زیادی ارسال می کنم.

منابع:

صدیقی MJ ، صالح MSM ، بشارالدین SNBB ، و همکاران. زعفران (Crocus sativus L.): به عنوان یک داروی ضد افسردگی. J Pharm Bioallied Sciبه 2018؛ 10 (4): 173-180.

Jackson PA ، Forster J. ، Khan J. ، Pucci C ، Dubroil C ، Godot D ، Moras B ، Purtau L ، Geoffrey F ، Weissse C ، Bertrand K ، Abrus N ، Vazur D ، Broso J. ، Korkuff J. B. ، Kapuron L. ، کندی DO. به تأثیر مکمل های عصاره زعفران بر خلق و خو ، بهزیستی و پاسخ به استرس روانی اجتماعی در بزرگسالان سالم: گروه تصادفی ، دو سوکور ، موازی ، کارآزمایی بالینی. Front Nutr. 1 فوریه 2021 ؛ 7: 606124.

سازمان بهداشت جهانی. افسردگی و سایر اختلالات روانی شایعبه ژنو: ارزیابی های بهداشت جهانی (2017).

Cuijpers P ، de Graaf R ، van Dorsselaer S. افسردگی جزئی: مشخصات خطر ، اختلال عملکرد ، استفاده از مراقبت های پزشکی و خطر افسردگی شدید. J بر اختلال تأثیر می گذارد. آوریل 2004 ؛ 79 (1-3): 71-9.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *