زمان بهینه برای مصرف دوزهای پایین کافئین در دوچرخه سواران آموزش دیده


نویسندگان: Andrew D. Davenport، Catherine R. Mikus، Benjamin T. Wall، Nima Alamdari و Francis B. Stevens

استفاده از کافئین برای بهبود عملکردهای جسمانی و شناختی در بین ورزشکاران رواج دارد (دل کوسو ، موونز و موونز-گورا ، 2011 ، فیزیولوژی کاربردی ، تغذیه و متابولیسم ، 36 (4) ، 555-561). نشان داده شده است که دوزهای پایین کافئین (<3 میلی گرم به ازای هر کیلوگرم وزن بدن ؛ ~ 200 میلی گرم کافئین) یک اثر ارگونژیک ایجاد می کند بدون عوارض جانبی منفی که اغلب در دوزهای بالاتر گزارش می شود (اسپریت ، 2014 ، پزشکی ورزشی ، 44 ، S175 –S184). با این حال ، تحقیقات در مورد موثرترین زمان برای مصرف کافئین محدود است.

هدف از این مطالعه ارزیابی زمان دریافت یک نوشیدنی تجاری فروخته شده (Energize ™ ، Beachbody ، LLC ، USA) ، بر اثربخشی آموزش و درک تلاش بود. با تأیید اخلاق نهادی 13 (12 مرد ، 1 زن) دوچرخه سوار (2 ± 27 سال ؛ 2.2 ± 70.8 کیلوگرم ؛ حداکثر VO2: 64.5 ± 1.4 میلی لیتر. کیلوگرم – 1 دقیقه – 1 (± SEM)) چهار بازدیدهای تجربی پس از یک روزه شب به 1 هفته پوند تقسیم شد. هر ویزیت شامل شرکت کنندگان در استراحت (REST) ​​به مدت 30 دقیقه قبل از انجام 30 دقیقه حالت پایدار (SS) بر روی ارگونومتر برای تقریبا 80٪ VO2max (243 ± 8 W) و به دنبال آن 15 دقیقه اندازه گیری زمان (TT) ، با بار گیرنده (RPE) هر 10 دقیقه در طول SS و هر 5 دقیقه در طول TT اندازه گیری می شود. علاوه بر این ، قبل از مراحل استراحت ، SS و TT ، نشسته بر روی ارگومتر ، شرکت کنندگان 473 میلی لیتر از نوشیدنی آزمایش (یعنی سه نوشیدنی 473 میلی لیتری در هر ویزیت) نوشیدند. نوشیدنی ها حاوی 200 میلی گرم کافئین (CAFF) یا دارونما بدون کافئین ، با طعم ، رنگ و کالری بودند و به صورت تصادفی دو سو کور تجویز می شدند ، به طوری که در هر ویزیت زمان مصرف کافئین به شرح زیر بررسی می شد: CAFF قبل از REST ، دارونما قبل از SS و TT (از CAFF-REST دیدن کنید) ؛ CAFF قبل از SS ، دارونما قبل از REST و TT (CAFF-SS) ؛ CAFF قبل از TT ، دارونما قبل از REST و SS (CAFF-TT) ؛ دارونما قبل از REST ، SS و TT (PLA). تفاوت در ویژگی های TT و RPE با تجزیه و تحلیل واریانس یک طرفه و دو طرفه با توجه به اندازه گیری های مکرر تشخیص داده شد. کل کار انجام شده در طول TT در CAFF-REST بیشتر از PLA (3.53 ± 0.14 در مقابل 3.36 0.12 kJ-1 وزن بدن ؛ P = 0.005) بود ، نه CAFF-TT 3.39 ± 0.13 kJ- − 1- یا CAFF-SS (3.44 ± 0.14 kJ / kg – 1 ؛ P = 0.231) ، که مشابه PLA بود. 0.05) برای RPE در طول SS ، با کمترین مقادیر مشاهده شده در CAFF – در حالت استراحت نسبت به PLA و CAFF -SS با هم (P <0.05) ، اما هیچ تفاوتی در طول TT مشاهده نشد ، بنابراین ، مصرف CAFF 30 دقیقه قبل از تمرین شدید SS باعث کاهش RPE و بهبود 15 دقیقه بعدی شد. عملکرد TT ، در حالی که بلافاصله قبل از SS یا TT هیچ تاثیری نداشت. ≥ 60 دقیقه قبل از انتظار خستگی برای عملکرد مطلوب

در مورد محصولات و تحقیقات Beachbody Performance در صفحه Beachbody Science اطلاعات بیشتری کسب کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *