غذای بی فکر؟ در اینجا 6 مورد وجود دارد که باعث این امر می شود


آیا تا به حال مجبور بوده اید بدون غذا غذا بخورید در واقع آیا به غذا فکر می کنید این یک رژیم بیهوده است.

خوردن بی فکر زمانی است که از احساس غذا و بدن خود جدا شده اید ، این امر باعث می شود که شما از خوردن غذا لذت نبرید و با بدن خود هماهنگ شوید تا بدانید چه زمانی سیر و سیر هستید.

همه ما قبلاً این کار را انجام داده ایم.

شاید در طول تماشای تلویزیون یا چراندن روز غذا بخوریم.

ما افراد شلوغی هستیم ، بنابراین همیشه در هر زمان غذا خوردن 100 درصد توجه نخواهیم کرد ، اما مشکل خوردن بی فکر این است که می تواند منجر به چندین نتیجه نامطلوب شود. از دوره های پرخوری گرفته تا سیری بیش از حد ، که باعث سوء هاضمه و همچنین ترحم و احساس گناه می شود ، خوردن بی فکر هرگز به خوبی به ما کمک نمی کند.

در این مقاله ، ما دلایل متداول را بررسی می کنیم که چرا می توانید برای غلبه بر آنها بدون فکر غذا بخورید.

6 علت رایج خوردن بی فکر

درک بهتر آنچه باعث می شود بدون فکر غذا بخورید می تواند به شما در تشخیص بهتر این که چه اتفاقی می افتد کمک کند و قدم هایی برای جلوگیری از آن بردارید.

1. غذا برای راحتی

غذا خوشمزه است ، بنابراین غذا ما را خوشحال می کند ، درست است؟ خوب ، متأسفانه ، این می تواند یک شیب لغزنده باشد.

غذا بسیار خوشمزه و لذت بخش است ، و بنابراین برای لذت بردن طراحی شده است! اما کاری که ما نمی خواهیم انجام دهیم این است که به غذا به عنوان یک داروی آرام بخش یا یک مکانیسم مقابله برای کمک به حل سایر زمینه های زندگی که رضایت بخش نیست کمک کنیم.

وقتی کسی برای راحتی غذا می خورد ، معمولاً بدنبال غذا است تا احساس قبلی را از بین ببرد و شادی را جایگزین آن کند.

برای مثال ، فرض کنید شما بعد از کار استرس شدیدی را احساس می کنید. ممکن است هنگام بازگشت به خانه نتوانید این احساس مضطرب را به طور کامل از بین ببرید ، بنابراین دست به کیک شکلاتی مورد علاقه خود می زنید زیرا می دانید که کیک همیشه خوشمزه است و به شما کمک می کند تا استرسی که احساس کرده اید را فراموش کنید.

این باعث می شود خوردن بی معنی باشد.

شما کیک نمی خورید زیرا فقط می خواهید کیک را بخورید ، آن را بچشید و به همان شکلی که هست لذت ببرید! در عوض ، شما به دنبال کیک برای راحتی ، و رستگاری هستید. همچنین می تواند در نتیجه تقریباً هرگونه احساسات شدید – از غم تا عصبانیت یا حتی ناامیدی – رخ دهد.

2. ویژگی های اکولوژیکی

آیا مکان خاصی وجود دارد که از آن دیدن کنید و باعث هوس شود؟

یکی از رایج ترین مواردی که درباره آن می شنوم سینمای سینما است. وقتی وارد سینما می شوید ، آیا بلافاصله یک کیسه پاپ کورن می خواهید؟ یا شاید این شیرینی مورد علاقه شما باشد؟

در حال حاضر فقط می خواهید از غذا لذت ببرید در هر صورت نباید شرمنده باشید! غذا باید هم مغذی و هم لذت بخش باشد ، این بخشی از فلسفه ما در Nutrition Stripped است.

اما مزخرف در اینجا است که ما می خواهیم غذا بخوریم ، با وجود عدم گرسنگی. اگر به دلیل سیگنال های محیطی کاملاً سیر شده ایم و به سادگی غذا می خوریم ، نمی توانیم به سیگنال های گرسنگی و سیری خود گوش دهیم تا میزان و زمان خوردن را تعیین کنیم. ما فقط برای خوردن غذا می خوریم.

این اغلب منجر به مصرف بیش از حد غذا می شود ، که باعث می شود احساس سیری ، نفخ داشته باشیم و شاید بعد از خوردن بیشتر از آنچه می خواهیم کمی متاسف باشیم.

یکی دیگر از نمونه های رایج سیگنال های محیطی را اغلب می توان در شرایط تغذیه اجتماعی یافت. در بسیاری از این شرایط ، غذاها اغلب برای چرا نشان داده می شوند ، مانند کاسه چیپس یا تخته ای برای غذاهای سرخ کرده. این می تواند به سادگی منجر به این واقعیت شود که شما محصولات خاصی را می خواهید که معمولاً آنها را راضی ترین نمی دانید. همچنین می تواند به هیجان بیش از حد منجر شود ، زیرا هر بار که چیزی را رد می کنید ، یا به دلیل اینکه تمام شب روبروی شما می نشیند.

3. حواس پرتی

حواس پرتی یکی دیگر از علل شایع خوردن بی فکر است. همه چیز از پیمایش اینستاگرام گرفته تا تماشای تلویزیون یا کار هنگام غذا خوردن حواس شما را از تجربه خوردن پرت می کند.

وقتی حواس شما پرت می شود ، احساس رضایت از آنچه می خورید سخت تر است زیرا واقعاً به طعم و بافت غذا توجه نمی کنید.

فکرش را بکنید – آیا تا به حال روی نیمکت نشسته اید و Netflix را با یک کاسه بزرگ چیپس تماشا می کنید؟ قبل از اینکه بدانید ، اگر بیشتر پشت میز نشسته باشید و به آنچه می خورید توجه کنید ، بسیار بیشتر از آنچه می توانید خورده اید.

اکنون مهم است بدانید که گاهی اوقات این کاملاً طبیعی است! گاهی اوقات تنها چیزی که ما می خواهیم یک شب خوب در Netflix و خوردن مقداری چیپس هنگام تماشا است. اما ، اگر بخشی از برنامه روزانه شما باشد ، می خواهید روی جایگزینی این عادت کار کنید.

4. تغذیه بی فکر در نتیجه فشار همسالان

همه آن دوست یا یکی از اعضای خانواده را دارند: “نه ، حتماً باید آن را امتحان کنی ، خیلی خوب است!” ، “می دانم که گفتی نمی خواهی ، اما لطفاً آن را با من ببر!”.

برای کسی آشنا به نظر می رسد؟

وقتی واقعاً گرسنه غذا نیستیم ، یا غذا را خیلی دوست نداریم ، اما همچنان آن را می خوریم ، بی فکر غذا می خوریم.

ما فقط برای خوردن غذا می خوریم. ما به این فکر نمی کنیم که غذا چقدر خوشمزه است ، چه احساسی به ما دست می دهد یا چه بویی دارد ، ما به جای آن به ما دستور می دهیم غذا بخوریم.

5. کسالت

اکنون برای راحتی بسیار شبیه غذا است ، اما بیشتر از هر چیز دیگری آشنا است.

عادات ما به ما این امکان را می دهد که در صورت نیاز روی خلبان خودکار کار کنیم تا بتوانیم کارهای روزانه را به راحتی انجام دهیم. این بخش بزرگی از عادات است! اما کاری که آنها انجام می دهند گاهی اوقات ما را مجبور می کند وقتی در کنار غذا هستیم ، ناخواسته یا بدون فکر عمل کنیم.

به عنوان مثال ، وقتی در حال بزرگ شدن بودید ، همیشه هنگام انجام تکالیف به آشپزخانه می رفتید ، به جای بازی یا انجام کارهای خاص. حوصله ات سر رفته بود! شما عادت دارید که در انبارها غلت بزنید و همه چیزهایی را که آنجا بود ، چنگ بزنید.

خوب ، اکنون که خسته شده اید ، مغز شما می تواند بلافاصله به غذا روی آورد. یک عادت به وجود آمد.

باز هم ، ما غذا نمی خوریم زیرا گرسنه هستیم و می خواهیم محصول را آگاهانه احساس کنیم ، ما برای برآوردن نیاز دیگری غذا می خوریم که متأسفانه واقعاً نمی تواند آن را برآورده کند.

6. برنامه غذا خوردن دلیل خوردن بی فکر غذا

مشتریان اغلب با یک برنامه غذایی خاص به من مراجعه می کنند باید دنبال کردن.

آنها هر روز صبحانه ، ناهار و شام را در ساعات خاصی می خورند. چرا می توانید بپرسید؟ خوب ، زیرا آنها فکر می کردند که باید انجام دهند.

آنچه در اینجا اتفاق می افتد این است که ما مجدداً علامت های گرسنگی و سیری خود را نادیده می گیریم. به جای گوش دادن به بدن و پاسخ مناسب ، بدن را مجبور می کنیم در مواقعی که فکر می کنیم نیاز دارد غذا بخورد. وقتی احساس غذا را بررسی نمی کنیم ، دوباره بی فکر غذا می خوریم.

چگونه می توان بدون فکر خوردن را متوقف کرد

اکنون می دانیم که چه چیزی باعث غذای بیهوده می شود. پس چگونه متوقف شویم؟

خوب ، ابتدا می خواهیم عوامل محرک فردی خود را درک کنیم. آیا اغلب برای راحتی به غذا روی می آورید؟ تسلیم شدن در برابر فشار همسالان؟ رژیم بگیرید؟ یا شاید شما تحت تأثیر خستگی یا محیط اطراف خود قرار گرفته اید؟

هنگامی که متوجه شدید چه چیزی اغلب شما را مجبور به خوردن بی فکر می کند ، می توانید به طور فعال برای رهایی از این عادات و ایجاد عادت های مثبت و جدید تلاش کنید. در راهنمای رایگان ما ، ما ابزارهای ساده اما م effectiveثری را به اشتراک می گذاریم که می توانید در وعده غذایی بعدی خود از آنها استفاده کنید تا امروز با انتخاب غذای خود تعادل بیشتری داشته باشید ، و همچنین گام هایی برای حفظ عادات غذایی متعادل در طول زندگی.

رژیم غذایی معقول را تمرین کنید

همچنین می توانید تمرین عمدی خوردن هوشمند را بیاموزید. ما این را به همه اعضا و مشتریان خود آموزش می دهیم تا به اهداف فردی خود برسند. دور شدن از خوردن بی فکر و دنیای تغذیه آگاهانه به شما امکان می دهد کنترل زندگی و اهداف سلامتی خود را در دست بگیرید.

اگر می خواهید این مهارت را توسعه دهید ، اما مطمئن نیستید که گام بعدی برای شما چیست ، برای تماس رایگان Discovery با یکی از متخصصان تغذیه ما ثبت نام کنید! شما می توانید نقاط درد ، اهداف و آرزوهای خود را مورد بحث قرار دهید تا تعیین کنید در آینده چه کاری انجام دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *