فناوری نجات دهنده بشر است


چه چیزی در مورد فناوری هوش مصنوعی “مصنوعی” است؟ ریشه لاتین این صفت در اصل از “هنرمندی” و مترادف “حیله گری” ، “فریب” و “حیله گری” است ، تقلید از ساختار دست یا محصول دست انسان است که از تعامل با طبیعت الهام گرفته شده است.

ویسدوم که از تماس انسان با نزدیکترین چیز به طبیعت انسان متولد شده است ، با اشاره به پیشگام خود در زمینه هوش مصنوعی ، هربرت سایمون ، در سال 1965 ، دائماً در تلاش است تا این امکان را فراهم کند ، “هر کاری که بشر می تواند انجام دهد. می تواند”.

دیدگاه اسلامی فناوری خلاق را دانش آموخته شده توسط پیامبران می داند. در سوره هود (11:37) ، داستان خلقت نوح نبی (گناه) یک قایق تحت هدایت و تعلیم خداوند در پیش بینی سیل بزرگ جنبه معنوی فناوری را آشکار می کند.

در زمینه آیه ، فناوری وسیله ای برای تحقق اراده الهی می شود و در نتیجه ، وسیله ای برای محافظت از م believersمنان در برابر خطر مرگبار می شود.

با این حال ، کسانی هستند که کار دستی خود را از دست می دهند (خورشید) انکار خدا و ملاقات با او در آخرت (سوره کهف ، 18: 104).

به گفته امام فخرالدین رازی (متوفی 1210) ، ویتفسیر الکبیر ، آیا افرادی که در قسمت اول سوره کهف توصیف شده اند و بنیان معنوی تمرین اخلاقی را از دست داده اند در غرورشان نمایان می شود.

نمی توان تصور کرد که چنین افرادی تمایل به ایجاد عوامل ناعادلانه دارند که در تدوین سیاست هایی که برای زندگی آنها فاجعه بار است مشارکت می کنند.

نحوه بازتعریف کار در عصر هوش مصنوعی بدون آموزه مذهبی راهنما یا چارچوب فلسفی مناسب ، دور ماندن از مسیر ، و تصمیم گیری اشتباه و انجام آسان کارها ، در نهایت موقعیت های بی عدالتی ایجاد می کند.

برای افراد زیرک ، س longال دیرینه “چرا مهم است” به “برای چیست” تغییر می کند.

چرا نباید باشد؟ علیرغم وعده تحولات تکنولوژیکی ، از دست دادن میلیون ها شغل به دلیل همه گیری جهانی ، کاستی های جدی اقتصاد فعلی را برجسته می کند.

این مهمترین تهدیدهای ناشی از پیشرفت اتوماسیون ، روباتیک و هوش مصنوعی است: از دست دادن شغل ، بیکاری گسترده ، تروریسم سایبری ، هواپیماهای بدون سرنشین قاتل خودمختار و رژیم های دیکتاتوری که به خوبی با کارت امتیازی هوش مصنوعی مطابقت ندارند.

برخلاف رها شدن عقل به عنوان وسیله ای برای سرکوب ، دیدگاه اسلامی بشر را به دلیل ویژگی های منحصر به فرد و منحصر به فرد عقل به رسمیت می شناسد و تعالی می بخشد.

یک سنت نبوی در کتاب خود توسط پیامبر ابن محبار شرح داده شده است ، العکل ، این نشان می دهد که از طریق عقل است که انسان به دانش ، هدایت ، رحمت و پند و اندرز دست می یابد.

امام ابوحامد غزالی (متوفی 1111) به قول خودش توضیح می دهد کتاب ایلام اینکه عقل علاوه بر اینکه یک عضو معنوی شناختی است ، قادر است هیال ، یا توانایی «برنامه ریزی و تدوین استراتژی ها».

استفاده قرآنی از همین اصطلاح در سوره نساء (4: 98) راه خروج از شرایط سخت یا ظالمانه را نشان می دهد.

از کلمه اصلی آن هنوز، که به معنی “تغییر” ، “تغییر” ، “تغییر” ، “تغییر” ، “تغییر” یا “جدا شدن از یک رفتار سنتی” است ، هیال توانایی و شایستگی در برنامه ریزی و اجرای صحیح کار ، و همچنین مدیریت یا مدیریت موارد ، افراد یا سازمانها به درستی از آسیب یا خطر.

به عنوان یک اصطلاح فنی در اصول فقه (فقه اسلامی) ، هیال این مترادف با استفاده از خلاقیت برای حل مشکل شرع ، به ویژه در رابطه با فعالیت های اقتصادی است ، مگر اینکه مستقیماً با سوریه مخالفت کند.

به طور گسترده ای در معاملات استفاده می شود (معلم) برای برآوردن نیازها و الزامات طرفهای متعاهد ، که عدم وجود آنها معامله را با مشکل روبرو می کند ، سیستم مالی قبلی را تحت شرایط خاصی مختل می کند.

درک طرح مفهومی فوق می تواند هوش مصنوعی را در موقعیت بهتری برای “نجات” مردم از تهدید مهلک ناشی از “سیل بزرگ” مشکلات و چالش ها در عصر حاضر قرار دهد.

© New Straits Times Press (M) بهاد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *