فواید L-theanine برای خواب ، استرس و سلامت مغز


Gaby Vaca-Flores ، RDN ، CLE ، مزایای l-theanine ، نحوه کاهش استرس و اینکه چرا باید بخشی از برنامه بدون استرس شما باشد را توضیح می دهد.

اگر به طور مرتب استرس را تجربه می کنید ، احتمالاً تمام روش های کاهش استرس ذکر شده در کتاب را امتحان کرده اید. آیا برای چیزی آماده هستید که احتمالاً آن را امتحان نکرده اید؟ L-theanine یکی از بهترین اسرار علم تغذیه است. اسید آمینه به دلیل توانایی خود در آرامش و آرامش به مردم محبوبیت زیادی پیدا کرده است.

در اینجا به معرفی مزایای L-theanine ، نحوه تأثیر آن بر مغز و اطلاعات لازم در مورد ایمنی و دوز آن می پردازیم.

L-theanine چیست؟

L-theanine یا به اختصار تئانین یک اسید آمینه با خلق و خوی چشمگیر و مزایای شناختی است. در برگهای چای سبز و سیاه و برخی از انواع قارچ یافت می شود. اما به احتمال زیاد شما به طور طبیعی مقدار زیادی از این اسید آمینه را در رژیم غذایی خود دریافت نمی کنید. به همین دلیل است که در مکمل ها به اشکال متمرکزتر نیز یافت می شود. L-theanine یک ماده فوق العاده در مکمل های ضد استرس است زیرا باعث آرامش و آرامش می شود.

L-theanine چگونه کار می کند؟

مطالعات متعددی نحوه تأثیر L-theanine بر فعالیت مغز را مورد بررسی قرار داده است.

در طول رویدادهای استرس زا ، فرستنده های مغزی تنظیم کننده خلق و خو ، مانند GABA ، می توانند از بین بروند. L-theanine سطح آنها را در محدوده سالم افزایش می دهد. علاوه بر این ، تئانین ممکن است تعداد دیگر انتقال دهنده های “رفاه” مانند دوپامین و سروتونین را افزایش دهد.

از طرف دیگر ، L-theanine سطح فرستنده های تحریک کننده را کاهش می دهد که می تواند احساس استرس را افزایش دهد. به عنوان مثال ، L-theanine می تواند از تجمع بیش از حد گلوتامات ، یک ماده شیمیایی مغزی مرتبط با اختلالات شناختی مرتبط با سن که می تواند واکنش بدن به استرس را مختل کند ، جلوگیری کند.

تئانین همچنین امواج آلفا مغز را تقویت می کند. افزایش فعالیت آلفا در مغز می تواند منجر به افزایش تمرکز و آرامش شود.

مزایای L-theanine

تئانین ، به عنوان یک قاعده ، با اثرات تقویت کننده خلق و خوی خود جلب توجه می کند. با این حال ، مزایای L-theanine فراتر از احساس آرامش است.

بهبود خواب

انسان به شدت خوابیده است

محققان معتقدند که تئانین دارای یک اثر ضد اضطراب (یا بازدارنده) برای ایجاد خواب است. برای اینکه کیفیت خواب خوب باشد ، بدن باید آرام شود. بر خلاف قرص های خواب معمولی ، که دارای اثر ضد اضطرابی نیز هستند ، L-theanine باعث بهبود خواب بهتر بدون ایجاد آرام بخش می شود.

در حقیقت ، یک مطالعه منتشر شده در مجله کالج تغذیه آمریکا نشان داد که 200 میلی گرم ال تیانین کیفیت خواب را بهبود می بخشد.

مطالعه دیگری اثرات تیانین بر سلامت روان را مورد بررسی قرار داد. از آنجا که خواب ضعیف می تواند اثر ثانویه استرس باشد ، همین محققان تأثیر ال تیانین بر کیفیت خواب را بررسی کردند. شرکت کنندگان پس از چهار هفته غذا خوردن شاهد کاهش مشکلات کیفیت خواب مانند تأخیر و اختلال در خواب بودند.

بهبود توانایی های شناختی

زن روی کار تمرکز کرد

ما معمولاً اصطلاحات “هشدار” و “آرامش” را که در یک جمله استفاده می شود نمی شنویم. با این حال ، L-theanine به شما امکان می دهد در شرایط دشوار احساس آرامش و تمرکز کنید.

یک مطالعه نشان داد که شرکت کنندگانی که روزانه 200 میلی گرم تئانین مصرف می کردند ، متوجه بهبود چشمگیر توجه ، بهره وری و زمان پاسخگویی شدند.

مطالعه دیگری اثرات L-theanine را در ترکیب با کافئین مورد بررسی قرار داد. جالب است که محققان دریافتند 97 میلی گرم تئانین همراه با 40 میلی گرم کافئین به شرکت کنندگان کمک می کند تا در طول یک کار شناختی استرس زا تمرکز بیشتری داشته باشند و دقت را افزایش دهند. شرکت کنندگان در مطالعه همچنین بهبود هوشیاری و کاهش خستگی را گزارش کردند.

کاهش استرس

زنان بستنی می خورند

اکثر مطالعات L-theanine نقش آن را به عنوان یک عامل درمانی در برابر استرس بررسی کرده اند. مهمتر از همه ، داده های تحقیق به طور مداوم اثرات مثبت تئانین را بر افراد استرس زا نشان می دهد.

در واقع ، مرور سیستماتیک ادبیات نشان داد که دوزهای 200-400 میلی گرم L-theanine منجر به کاهش قابل توجه استرس می شود. یک بررسی سیستماتیک اخیر تأیید کرد که تیانین سطح استرس را در افرادی که با شرایط استرس زا مواجه هستند ، کاهش می دهد.

علاوه بر این ، نباید فراموش کنیم که تئانین می تواند خواب راحت را تقویت کند ، که البته می تواند بر سطح استرس تأثیر بگذارد.

بر خلاف بسیاری از راه حل های ضد استرس ، L-theanine می تواند آرامش را بدون خواب آلودگی ایجاد کند.

چه کسی باید l-theanine را امتحان کند؟

L-theanine می تواند برای افرادی که اغلب استرس را تجربه می کنند مفید باشد. علاوه بر این ، تینان می تواند در موارد زیر مفید باشد:

  • داشتن خواب با کیفیت
  • به خواب رفتن
  • متمرکز بمانید یا مه مغزی باشید
  • یادگیری یا حفظ اطلاعات
  • احساس هوشیاری

عوارض جانبی و دوز L-theanine

با توجه به ادبیات مربوطه ، هیچ عارضه جانبی شناخته شده ای از مصرف L-theanine وجود ندارد.

در واقع ، سازمان غذا و دارو تئانین را به عنوان یک ماده غذایی ایمن (GRAS) به طور کلی پذیرفته است. علاوه بر این ، چای های حاوی L-theanine ، مانند چای سبز یا چای سیاه ، می توانند با خیال راحت بنوشند. علاوه بر این ، چای ها دارای تعدادی مزایای سلامتی هستند ، بنابراین همیشه یک افزودنی عالی برای برنامه روزانه شما هستند.

قبل از دم کردن قوری ، به یاد داشته باشید که یک فنجان حدود 20 میلی گرم L-theanine می دهد. با این حال ، اکثر مطالعات دوز روزانه بالینی 200 میلی گرم را نشان داده اند. به همین دلیل ، مکمل تئانین برای حداکثر نتایج توصیه می شود.

اگر به دنبال مکمل حاوی تیانین هستید ، مطمئن شوید که دوز بالینی موثری دارد. HUM’s Calm Sweet Calm حاوی 200 میلی گرم l-theanine و همچنین adaptogen ashwagandha است که به مدیریت هورمون استرس کورتیزول کمک می کند. اگر می خواهید متابولیسم خود را تسریع کرده و میل به غذا را کاهش دهید ، HUM’s Counter Cravings ، که حاوی 200 میلی گرم l-theanine است را برای افزایش آرامش امتحان کنید.

افکار نهایی

L-theanine یک اسید آمینه با شهرت قوی است که به افراد کمک می کند احساس آرامش و آرامش کنند. بر خلاف آنالوگهای تجویزی ، تئانین می تواند بدون ایجاد خواب آلودگی ، استرس را از بین ببرد. مطالعات متعدد تأثیر تئانین بر خلق و خو و شناخت را تأیید می کند. بنابراین ، کارشناسان این را یک راه حل ایمن و م toثر برای استرس می دانند. از آنجا که نتایج به L-theanine بیشتری نیاز دارد ، مکمل ها بهترین راه هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *