قهوه ، سرطان ، محافظت عصبی و مرگ و میر ناشی از همه (مطالعه ー 2021 2017): تغذیه


بنابراین تصمیم گرفتم ادبیات تحقیقاتی اخیر در مورد قهوه را بخوانم و آن را نشان می دهد نوشیدن چند فنجان قهوه در روز به شدت با کاهش واقعی مرتبط است مرگ و میر از هر علتی (همچنین خطر مرگ به هر دلیلی). در اینجا چند نقل قول انتخابی وجود دارد.

===

مصرف قهوه و مرگ و میر ناشی از همه علت: یک متاآنالیز اصلاح کننده های احتمالی (کیم ، 2019)

ما 40 مطالعه پیدا کردیم ، از جمله 3،852،651 نفر و 450،256 علت مرگ به دلایل مختلفبه بازخوردهای غیر خطی بین مصرف قهوه و مرگ و میر ناشی از همه ، بیماری های قلبی عروقی (CVD) و سرطان مشخص شده است. فایل کمترین خطر نسبی (RR) هنگام مصرف 3.5 فنجان در روز برای مرگ و میر ناشی از تمام علل بود (RR = 0.85 ، 95٪ CI 0.82-0.89)، 2.5 لیوان در روز برای مرگ و میر ناشی از بیماریهای قلبی عروقی (RR = 0.83 ، 95٪ CI 0.80-0.87) و 2 لیوان در روز برای مرگ ناشی از سرطان (RR = 0.96 ، 95٪ CI 0.94-0.99) ، در حالی که مصرف اضافی ارتباطی نداشت با مرگ و میر کمتر

===

چندین دهه تحقیق در مورد قهوه به عنوان یک نوشیدنی ضد سرطان (نیگرا ، سپتامبر 2021)

اکثر نشریات رابطه منفی بین مصرف قهوه و خطر یا توسعه سرطان های مختلف نشان داده اند (جدول 3 ، کج). این موارد شامل سرطان پستان ، دهان و حلق ، ملانوم ، غیر ملانوم پوست و پوست ، پروستات ، روده بزرگ ، آندومتر ، کبد ، سرطان خون و سرطان کبد ، سرطان مغز و تیروئید (18 نوع سرطان) است ، اما به آن محدود نمی شود. به در مقابل ، سرطان های مثانه ، معده ، لوزالمعده و ریه ارتباط مضاعفی داشتند ، اگرچه تنها چند نشریه این ارتباط را نشان دادند. با کمال تعجب ، ما دریافتیم که فقط 12 نشریه ارتباط مثبت بین سرطان و مصرف قهوه (خطوط چربی) را نشان می دهند ، که در انواع مختلفی از سرطان ، از جمله سرطان ریه ، مثانه ، لوزالمعده ، حنجره و معده مشاهده شده است.

این به روز رسانی تعداد زیادی از شواهد آماری قابل توجه را از مطالعات اپیدمیولوژیک نشان می دهد که مصرف قهوه را نشان می دهد اکثر مردم (از جمله جنسیت ، قومیت و سن) مفید هستند و با خطر سرطان ارتباط معکوس دارند [6, 60]به

===

مصرف قهوه و مرگ و میر در ده کشور اروپایی – مطالعه EPIC (Gunter 2017)

تعداد شرکت کنندگان: مجموع 521،330 مرد و زن در تحقیقات سرطان و تغذیه چشم انداز اروپا (EPIC) ثبت نام کرده است. در طول مشاهده متوسط ​​از 16.4 سال ، 41.693 مرگ اتفاق افتاد

در مقایسه با غیر مصرف کنندگان ، شرکت کنندگان بالاترین چارک مصرف قهوه از نظر آماری مرگ و میر قابل توجهی پایین تری را تجربه کرد (مردان: ضربان قلب = 0.88 ، 95٪ CI: 0.82-0.95 ؛ P-trend <0.001 ؛ زنان: HR = 0.93 ، 95٪ CI: 0.87-0.98 ؛ P-trend = 0.009). این نتایج تفاوت قابل توجهی از کشور به کشور دیگر ندارد.

فقط در بین زنان بود … ارتباط مثبت بین مرگ و میر قهوه و سرطان تخمدان (HR 1.12، 95٪ CI: 1.02-1.23 P-trend 0.001).

===

تأثیر قهوه بر سلامتی: مکانیسم آن آشکار شده است؟ (Kolb 2020)

ظاهراً سهم رادیکال های اکسیژن ، که اجزای قهوه را جذب می کنند ، در تأثیر بر سلامتی اندک است.

قهوه یک غذای گیاهی است و بیشتر فنول های غذایی مصرف شده در کشورهای توسعه یافته از قهوه تهیه می شوندبه

اعتقاد بر این است که ترکیبات فنلی قهوه دارای مزایای سلامتی مشابه سبزیجات یا میوه ها هستند.

راه اصلی تأثیر مواد شیمیایی شیمیایی فنلی بر محصولات گیاهی و همچنین قهوه بر سلامتی فعال سازی سیستم Nrf2 برای پاسخ سیتو محافظ تطبیقیبه ژن های وابسته به Nrf2 پروتئین ها را با آنتی اکسیدان ، سم زدایی ، عملکرد ترمیم DNA یا عملکرد ضد التهابی کد می کنند.

برشته شدن قهوه سبز توانایی فعال کردن مسیر Nrf2 را افزایش می دهد. علاوه بر این ، قهوه بو داده تیره از این نظر قهوه بو داده روشن قوی تر استدر آنالیز in vivo [68,70,71]به

===

اثرات محافظ عصبی ترکیبات فعال قهوه: مروری (Socała 2021)

توجه به این نکته ضروری است که مصرف قهوه نیز با این امر همراه است کاهش خطر ابتلا به برخی از بیماریهای عصبی مانند بیماری آلزایمر ، پارکینسون و زوال عقلبه

مطالعات گسترده in vitro و in vivo نشان داده است که قهوه و ترکیبات فعال زیستی آن دارای اثرات محافظتی عصبی هستند که نشان دهنده پتانسیل پیشگیرانه و / یا درمانی آنها برای شرایط مختلف عصبی است (شکل 3). در میان آنها ، کافئین بیشترین مطالعه را داشت سودآور [neuroprotective] اثرات مصرف قهوه را می توان تا حد زیادی (اما نه منحصر به فرد) به کافئین نسبت دادبه با این حال ، گزارش های متعدد نشان می دهد که سایر ترکیبات قهوه ممکن است به طور مستقل اثرات محافظتی عصبی ایجاد کنند ، و نشان می دهد که قهوه بدون کافئین نیز ممکن است در شرایط عصبی بسیار م effectiveثر باشد. امیدوارکننده ترین آنها اسیدهای پلی فنولیک (یعنی اسیدهای کلروژنیک و کافئیک اسید) و تریگونلین هستنداما بر خلاف کافئین ، مطالعات اپیدمیولوژیک یا گزارش های بالینی در مورد اثر محافظتی آنها در بیماریهای عصبی تخریب کننده وجود ندارد.

=======

از سرگیری: مردم ، 3.5 فنجان قهوه در روز بنوشید. (و چای سبز را کم ندهید.)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *