12 عادت خرد که سیستم ایمنی بدن را تقویت می کنند


در مبحث مدرسه ایمنی HUM در آگوست 2021 ، ما چهار ستون ایمنی را با عادات کوچک سالم برای همه مورد بحث قرار می دهیم.

بازگشت به مدرسه ، بازگشت به دفتر ، یا فقط می خواهید دفاع خود را در برابر تغییرات فصلی پیش رو بالا ببرید؟ اکنون ، مانند هر زمان دیگری ، خوب است که عادات روزانه خود را ارزیابی کرده و تغییرات کوچکی ایجاد کنید که می تواند به طور قابل توجهی رفاه شما را بهبود بخشد.

در اینجا ما چهار ستون اصلی سلامت سیستم ایمنی بدن را بررسی کرده و عادت های خرد توصیه شده توسط متخصصان را به اشتراک می گذاریم که می توانید به راحتی آنها را بیاموزید. آنها را به عنوان نوعی اعتبار اضافی در نظر بگیرید که سیستم ایمنی بدن شما از آن قدردانی خواهد کرد!

عادات خرد برای ایمنی

سیستم ایمنی بدن شما پیچیده است و با سایر سیستم های بدن مانند سیستم عصبی و دستگاه گوارش تعامل دارد. بنابراین ، اگر می خواهید سیستم ایمنی بدن را تقویت کنید ، رویکرد شما نیز باید جامع باشد. حتماً به ستون های بهداشتی زیر توجه کنید تا به طور مداوم سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید.

بهتر است ، عادات خرد هر ستون را در برنامه روزانه خود قرار دهید تا بهترین نتایج را به صورت روزانه و در طول زمان بدست آورید.

1. غذا

رژیم غذایی سالم یکی از ساده ترین اما م effectiveثرترین روش ها برای حفظ ایمنی است.

یک رژیم غذایی جامع با درشت مغذی ها (کربوهیدرات ها ، چربی ها و پروتئین ها) و ریز مغذی ها (به عنوان مثال ویتامین ها و مواد معدنی) می تواند بر عملکرد سلول های ایمنی تأثیر مثبت داشته باشد. برعکس ، کمبود مواد مغذی متعادل می تواند دفاع شما را تضعیف کند ، بنابراین قدرت آنچه می خورید را دست کم نگیرید.

عادات خرد رژیم و تغذیه:

  • سعی کنید رنگین کمان بخورید ، حداقل یک وعده غذایی رنگارنگ در روز بخورید. انواع ویتامین ها ، مواد معدنی و فیبر می توانند به تقویت سیستم ایمنی بدن شما کمک کنند.
  • با توجه به امکان جایگزینی قهوه صبح با نوار غنی از ویتامین C.
  • برای تقویت سیستم ایمنی بدن خود ، آنتی اکسیدان هایی مانند ویتامین C و ساقدوش را انتخاب کنید.

2. سلامت باشید

حدود 70 درصد سلول های ایمنی در روده زندگی می کنند و این امر سلامت روده را رکن واضح ایمنی می کند.

یک سد روده ای سالم نه تنها بدن شما را در برابر میکروارگانیسم های بیماری زا محافظت می کند ، بلکه آنتی بادی ها را تولید می کند و می تواند به کاهش التهاب کمک کند.

به طور کلی ، یک روده سالم برابر عملکرد ایمنی بیشتر است.

عادات خرد برای بهبود سلامت روده:

  • حتماً آب کافی بنوشید تا دستگاه گوارش شما به درستی کار کند. اگر به یادآوری هیدراتاسیون داخلی نیاز دارید ، اعلان ها را برای نوشیدن یک لیوان H2O در بالای هر ساعت تنظیم کنید.
  • میان وعده های حاوی فیبر بالا ، مانند انواع توت ها ، ذرت بوداده و حمص را در دست داشته باشید. فیبر از سلامت دستگاه گوارش پشتیبانی می کند و همچنین می تواند هوس را برطرف کند.
  • از مکمل پروبیوتیک برای تغذیه روده با باکتری های مفید و حفظ میکروبیوم روده استفاده کنید.

3. استرس

استرس به طرق بی شماری بر رفاه تأثیر می گذارد ، هم اکنون و هم در دراز مدت.

انجمن روانشناسی آمریکا (APA) به مطالعات پیشگامی اشاره می کند که نشان می دهد شرکت کنندگان در تست استرس سلول های کشنده طبیعی کمتری برای مبارزه با عوامل بیماری زا به مدت سه روز داشتند. شروع استرس تقریباً تولید گاما اینترفرون تحریک کننده سیستم ایمنی را به طور کامل متوقف کرد.

با گذشت زمان ، APA همچنین نسبت به استرس هشدار می دهد “ممکن است از بین بردن سیستم ایمنی بدن به دلیل سایش زیاد ” استرس پاسخ سلول های T را که جزء مهمی از ایمنی سازگار است ، تضعیف می کند.

در حالی که گفتن کاهش استرس آسان تر از انجام آن است ، گزینه های زیادی برای کمک به شما در حفظ آرامش ، خونسردی و محافظت وجود دارد.

عادات خرد برای مقابله با استرس:

4. بخوابید

خواب خوب یکی دیگر از ارکان مهم ایمنی است.

خواب ایمنی بدن را از چند طریق بهبود می بخشد ، مانند کاهش اثرات استرس ، حمایت از تولید و عملکرد سلول های T و کمک به تنظیم التهاب. سطح کافی خواب با کیفیت نیز می تواند احتمال ابتلا به سرماخوردگی را کاهش دهد.

عادات خرد برای خواب بهتر:

  • تلفن خود را از اتاق خواب دور کنید و زمان خواب را محدود کنید. نور آبی دستگاه های شما می تواند ترشح ملاتونین را سرکوب کرده و کیفیت خواب کلی را کاهش دهد.
  • در طول روز ، شب برای بهبود کیفیت خواب بهبود می یابد. به همین ترتیب ، زمانی که می توانید مثلاً از پله ها به جای آسانسور بالا بروید ، فرصتهای جدیدی برای حرکت پیدا کنید.
  • اگر استراحت کافی ندارید ، سعی کنید حدود 30 دقیقه زودتر از حد معمول بخوابید تا بر عوارض کم خوابی غلبه کنید. در صورت امکان ، سعی کنید یک چرخه کامل خواب داشته باشید که هر کدام حدود 90 دقیقه طول می کشد.

ذات

سلامت ایمنی مستلزم کار تیمی از چندین ستون برای تقویت سیستم دفاعی است. به جای اقدام تنها پس از تجربه آب و هوای بد ، از رویکردی پیشگیرانه پیروی کنید و این عادات خرد را دنبال کنید تا مزایای آنها در طول زمان افزایش یابد.

با اتخاذ رویکردی جامع برای بهبود سلامت کلی خود ، خواهید آموخت که آزمون خود را در مدرسه مصونیت گذرانده اید.

اگر برای اطلاع از عادات کوچک خود به یک یادآوری سریع نیاز دارید ، حتماً این اینفوگرافیک را برای استفاده بعدی ذخیره کنید.

اینفوگرافیک عادات خرد برای حمایت از ایمنی و بهبود سلامت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *