8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات – دکتر رویا خادمیان


2290064 139 - 8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات

8 میان وعده کم کالری برای تعطیلات

بدون شک دستیابی به اهداف تناسب اندام مستلزم رعایت رژیم غذایی سالم و انتخاب میان وعده های سالم و کم کالری است. انتخاب گروه میان وعده ، به ویژه در تعطیلات ، باید از نظر حجم و میزان تعادل رژیم غذایی باشد ، در حالی که در انتخاب میان وعده ها باید اصل تنوع را در نظر گرفت.

ذرت بو داده:

اگر می خواهید یک میان وعده زیاد اما کم کالری بخورید ، استفاده از پاپ کورن ایده خوبی است. این میان وعده حاوی فیبر زیادی است که می تواند شما را برای مدت طولانی سیر نگه دارد. شش وعده پاپ کورن حاوی 5 گرم چربی اشباع شده ، 220 میلی گرم سدیم و 24 گرم کربوهیدرات است.

بادام ها:

اگر به آشپزخانه دسترسی ندارید و نیاز به خوردن میان وعده های سالم دارید ، می توانید 14 بادام بخورید. این به بدن شما 98 کالری می بخشد. بادام سرشار از فیبر و پروتئین است و شما را برای مدت طولانی گرسنه نگه می دارد.

سیب پخته شده:

سیب یکی از سالم ترین تنقلات است و می توان از آن به طرق مختلف استفاده کرد. یکی از این روش ها پخت آن است. سیب های پخته شده به اندازه سیب های تازه دارای فیبر و ویتامین هستند.

انبه:

استفاده از این میان وعده راهی عالی برای دریافت بتاکاروتن است. سه چهارم انبه یخ زده حاوی تنها 90 کالری است و 60 درصد نیاز روزانه بدن به ویتامین C را تامین می کند.

کره بادام زمینی:

می توانید نان گندم کامل یا یک لایه نازک کره بادام زمینی بدون نمک را با سیب بخورید. این میان وعده حاوی 90 کالری و 2 میلی گرم سدیم است.

مغز تخمه آفتابگردان:

می توانید یک قاشق غذاخوری تخمه آفتابگردان را با یک فنجان ماست بخورید. گردو دارای 19 کالری است و میان وعده های کامل حاوی کمتر از نیم گرم چربی اشباع شده است. مطمئن شوید که آجیل هایی که استفاده می کنید فاقد نمک هستند ، به خصوص اگر در مورد میزان سدیم بدن خود دقت کنید.

پسته:

از میزان بالای چربی موجود در پسته نترسید زیرا اکثر این چربی ها اشباع نشده یا برای چربی بدن مفید هستند. 20 پسته بخورید و فقط 80 کالری و کمتر از یک گرم چربی اشباع شده بخورید. پسته سرشار از پروتئین ، فیبر ، ویتامین ها و مواد معدنی است.

انگور:

انگور حاوی مقدار زیادی آب است و یک وعده کامل انگور فقط 62 کالری دارد. آب انگور به شما کمک می کند احساس سیری کنید. انگور سرشار از ویتامین K و منگنز و مقداری فیبر است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *